جوزا 13, 1399 09:50 Asia/Kabul

رئیس اداره بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بیش از 100 هزار نفر از اتباع خارجی آسیب پذیر که اکثریت آنها افغانستانی هستند، تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار دارند.

جواد نیک فرجام رئیس اداره بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: در حال حاضر بیش از 100 هزار نفر از اتباع خارجی آسیب پذیر که اکثریت آنها افغانستانی هستند، تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار دارند.

وی در ادامه افزود: اتباع خارجی در ایران در قالب سه گروه آسیب‌پذیر، غیرآسیب‌پذیر و خاص تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار می گیرند که افراد آسیب پذیر و خاص به صورت رایگان از این خدمات می توانند استفاده کنند و افراد غیر آسب پذیر با پرداخت حق بیمه مصوب نسبت به دریافت دفترچه درمانی می توانند اقدام کنند.

رئیس اداره بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی در مورد نحوه شناسایی بیماران آسیب پذیر افزود: افراد آسیب پذیر بر اساس شرایط مشخص شده توسط اداره کل امور اتباع مهاجرین خارجی وزارت کشور شناسایی می شوند و این اسامی در اختیار بیمه سلامت قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: ما هیچ گونه دخل و تصرفی در اسامی افراد آسیب پذیر نداریم و شاخص ما همان چیزی است که از طرف وزارت کشور به ما رسیده است و قرارداد ما هم بر همان اساس است.

نیک فرجام در ادامه خاطر نشان ساخت: اگر افرادی هستند که آسیب پذیر محسوب می شوند و تحت پوشش بیمه سلامت قرار ندارند، می توانند با مراجعه به دفاتر اداره کل امور اتباع خارجی وضعیت خود را پیگیر باشند.

 

کلیدواژه