سرطان 04, 1399 15:15 Asia/Kabul

سخنگوی وزارت مالیه افغانستان گفت: اعلام ممنوع الخروج شدن کارمندان وزارت مالیه افغانستان شایعه است و تا کنون به صورت رسمی از طرف طرف هیچ اداره ای برای ما چنین موضوعی اعلام نشده است و ما این خبر را تکذیب می کنیم.

شمروز خان مسجدی سخنگوی وزارت مالیه افغانستان در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری، در رابطه با انتشار اعلام فهرست 68 نفری کارمندان بلند پایه وزارت مالیه افغانستان که به دستورشفاهی رییس‌جمهور ممنوع الخروج اعلام شده بودند، گفت: تا کنون به صورت رسمی از طرف طرف هیچ اداره ای برای ما چنین موضوعی اعلام نشده است و ما این خبر را تکذیب می کنیم.

وی افزود: فقط یک مکتوب از طرف اداره امور افغانستان به وزارت مالیه رسیده است که در آن از وزارت مالیه خواسته شده بود که در مورد سفر کارمندان این وزارتخانه باید دستور العمل مشخصی تنظیم شود که ما روی این موضوع کار کردیم و به زودی این دستورالعمل نهایی خواهد شد.

سخنگوی وزارت مالیه افغانستان در ادامه به اقدامات مدیریت جدید وزارت مالیه در مورد مبارزه با فساد اشاره کرد و یادآور شد: در مدیریت جدید اولین اقدام این بود که در بخش های مختلف که بدون سرپرست بودند، با کمیسیون خدمات ملکی رایزنی شد تا از طریق این کمیسیون و به صورت رقابت آزاد افراد با شایستگی های لازم در این بخش ها معرفی شوند.

مسجدی تصریح کرد: این اقدام می تواند تا حدودی جلو فساد در گمرکات را بگیرد و اگر افراد بر اساس رقابت آزاد به کار گمارده شوند، جلو فساد گرفته خواهد شد.

وی در مورد نظارت بر گمرکات افغانستان نیز خاطر نشان ساخت: مرکز کنترل نظارت گمرکات افتتاح شد و به زودی در تمام گمرکات افغانستان اسکنر و ترازو های دیجیتالی نصب می شود که این کار می تواند نقش مهمی در جلوگیری از فساد در گمرکات داشته باشد.

 

 

 

کلیدواژه