سرطان 07, 1399 09:20 Asia/Kabul

نماینده مردم کابل گفت: فساد در وزارت مالیه افغانستان گسترده است و هیچ اراده ای برای مبارزه با آن وجود ندارد و کسانی که حتی یک روز هم در یک اداره کار نکرده اند و حتی دیپلم هم ندارند، در وزارت مالیه سمت های مهمی را به دست می آورند و این یک جفا در حق مردم است

نظیفه ذکی نماینده مردم کابل در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مورد ممنوع الخروجی 68 نفر از مسئولان وزارت مالیه افغانستان گفت: این که گفته شده است که این افراد ممنوع الخروج شده اند بیشتر برای فریب افکار عمومی و به چشم مردم خاک زدن است.

وی ادامه داد: از سال های متمادی است که در وزارت مالیه تمام مسئولیت ها بر اساس روابط و جریانات سیاسی، قومی و شخصی واگذار می شود و این بزرگترین ضربه را به این وزارتخانه زده است.

نماینده مردم کابل خاطر نشان ساخت: در وزارت مالیه مسئولیت ها بر اساس رقابت و شایستگی ها واگذار نمی شود و اگر وزارت مالیه می خواهد شفاف سازی کند باید متل برخی دیگر از وزارتخانه ها عمل کند و مسئولیت ها بر اساس رقابت واگذار شود.

ذکی با اشاره به فساد گسترده در گمرکات افغانستان یادآور شد: چهار سال قبل گزارشی توسط نمایندگان مردم جلال آباد در صحن علنی مجلس خوانده شد که نشان از فساد گسترده در گمرک آن منطقه داشت و آن گزارش نشان می داد که رئیس گمرک جلال آباد به رئیس اداره امنیت ملی، والی و سایر مسئولان رشوه پرداخت کرده است و این کار تا هنوز در همه گمرکات افغانستان ادامه دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: وزارت مالیه افغانستان هم مانند سایر وزارتخانه های باید تابع قانون باشد و اصلاحات اداری را عملی کند و افراد متخصص و شایسته را انتخاب کند و نباید این وزارت جزیره ای عمل کند.

نماینده مجلس افغانستان خاطر نشان ساخت: کسانی که حتی یک روز هم در یک اداره کار نکرده اند و  حتی دیپلم هم ندارند، در وزارت مالیه سمت های مهمی را به دست می آورند و این یک جفا در حق مردم است و این اختلاس های که صورت می گیرد در نتیجه همین بی کفایتی ها و فسادی است که در وزارت مالیه وجود دارد.

کلیدواژه