سرطان 19, 1399 12:03 Asia/Kabul

اهانت روزنامه عربستانی الشرق الاوسط به مرجع عالیقدر شیعیان به دلیل شکست مفتضحانه داعش و حامیانش در عراق و سوریه انجام شده است

روحانی فعال افغان تاکید کرد: اهانت روزنامه عربستانی الشرق الاوسط به مرجع عالیقدر شیعیان به دلیل شکست مفتضحانه داعش و حامیانش در عراق و سوریه انجام شده است.

حجت الاسلام علیزاده بامیانی معاون مدرسه حجتیه در ولایت هرات افغانستان در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در این ولایت با اشاره به انتشار کاریکاتور موهن به حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان گفت: با فتوای حضرت آیت الله العظمی سیستانی میلیون ها مسلمان علیه گروهک تروریستی داعش و حامیان آن در عراق و سوریه به پا خاستند و این گروهک با شکست مفتضحانه ای مواجه شد، از اینرو حامیان داعش نسبت به ایشان کینه ورزی می کنند.

وی تصریح کرد: رژیم آل سعود به عنوان یکی از حامیان اصلی داعش از گذشته ها با مرجعیت شیعه عناد و کینه توزی داشته و با شکست داعش این کینه غلیان پیدا کرده است. بارها توسط این رژیم و ایادی آن علیه تشیع و مرجعیت شیعه اهانت شده و این بار اقدامی اهانت آمیز از سوی روزنامه الشرق الوسط انجام شده که باعث خشم مسلمانان شده است.

به گفته حجت الاسلام علیزاده، آیت الله العظمی سیستانی متعلق به جهان اسلام است و بسیاری از علمای اهل سنت و مفتی های بزرگ مصر ارادت قلبی و خاصی نسبت به مرجعیت شیعه و ایشان دارند.

این روحانی افغان اظهار کرد: علمای جهان اسلام باید در برابر اینگونه افراط گرایی ها بایستند، روزنامه الشرق الاوسط قطعاً این اقدام توهین آمیز را با هماهنگی برخی از ایادی آل سعود انجام داده بنابراین باید برای حفظ و تقویت وحدت و اخوت اسلامی جلو چنین حرکاتی گرفته شود.

وی اضافه کرد: هرچند شرایط به دلیل شیوع ویروس کرونا وخیم و انجام تجمعات با محدودیت رو به رو است اما مردم در اعتراض به این اقدام اهانت آمیز در بغداد و در برابر سفارت عربستان سعودی دست به تظاهرات زده اند و طبیعی است که مردم در برابر چنین اقداماتی سکوت نخواهند کرد.

 

کلیدواژه