تظاهرات شیعیان در پاکستان
(last modified 1395-05-02T07:00:32+00:00 )
اسد 02, 1395 11:30 Asia/Kabul
  • تظاهرات شیعیان در پاکستان

هزاران تن ازمردم پاکستان در اعتراض به کشتارشیعیان این کشور و عدم برخورد دولت پاکستان با عاملان این کشتارها در شهرهای مختلف این کشور تجمع های اعتراض آمیز برگزار کردند.

مردم شهرهای مختلف پاکستان همچون اسلام آباد، کراچی، لاهور، حیدرآباد، فیصل آباد، کجرات و دیگر شهرها همزمان با هفتادمین روز اعتصاب غذای علامه "راجا ناصر عباس جعفری" (Raja Nasir Abbas Jafri)دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در حمایت از وی تجمع کردند.

معترضان با حمل پلاکاردهایی، خواستار توجه دولت پاکستان به مشکلات شیعیان این کشور شدند و اقدامات گروه های تکفیری و رژیم آل سعود را ضد شیعیان محکوم کردند.

علامه "راجا ناصر عباس جعفری" (Raja Nasir Abbas Jafri)دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین در اعتراض به کشتار هدفمند شیعیان در پاکستان اعتصاب غذا کرده است و تا کنون گروههای مختلف سیاسی و مذهبی از این اقدام وی حمایت کرده اند. اما دولت و ارتش پاکستان تاکنون نه تنها به درخواست علامه "راجا ناصر عباس جعفری برای تامین امنیت شیعیان پاکستان پاسخ مثبت نداده اند بلکه به اعتقاد محافل سیاسی و مذهبی ،مقامات دولتی و فرماندهان نظامی ارتش پاکستان به گونه ای رفتار می کنند که علامه جعفری را نمی بینند. از دیدگاه ناظران سیاسی گروههای تروریستی و فرقه گرا همچون لشگر جهنگوی و سپاه صحابه همچنان با حمایتهای وهابیون و بی توجهی دولت و ارتش پاکستان به کشتارهای هدفمند خود از شیعیان ادامه می دهند.پزشکان ،وکلا ،روحانیون و اقشار مختلف جامعه شیعیان همچنان هدف حملات گروههای تروریستی در پاکستان قرار دارند و این در حالی که دولت اسلام آباد اقدام جدی برای مهار خشونت طلبان در مناطق مختلف پاکستان صورت نمی دهد. بعد از شکست سنگین گروه تروریستی و تکفیری داعش در سوریه و عراق رژیم آل سعود و وهابیت ،با تشدید فرقه گرایی در پاکستان شیعیان را هدف حملات تروریستی قرار می دهند.این در حالی است که مردم پاکستان از هر فرقه ومذهبی و قومی همواره زندگی مسالمت آمیزی داشته اند و مردم این کشور همواره به آیین های مذهبی شیعیان از جمله مراسم محرم احترام قایل هستند و در روز عاشورا سنی ها همراه شیعیان برای حضرت امام حسین (ع) سوگواری می کنند. بنابراین اقدامات تروریستی و خشونت گرایی ضد شیعیان در پاکستان مساله ای وارداتی است که وهابیون در مدارس دینی تحت حمایت خود در پاکستان آنها را ترویج می کنند.

مردم این کشور انتظار دارند دولت این کشور با اتخاذ تدابیر لازم مانع از جولان وهابیون در پاکستان شده و با برخورد قضایی با تروریستها و خشونت طلبان آرامش و امنیت را به این کشور باز گرداند .از دیدگاه محافل سیاسی و مذهبی در پاکستان وهابیون و رژیم آل سعود از این کشور به عنوان پایگاه ترویج خشونت گرایی و تامین نیروی گروههای تروریستی و فرقه گرا استفاده می کنند.

به همین دلیل براساس گزارش محافل بین المللی اکثر مدارس دینی در پاکستان که بالغ بر بیست هزار مدرسه است در جهت تامین خواسته های افراطی و تروریستی عربستان و هابیون فعالیت می کنند که امنیت پاکستان و جان شهروندان این کشور نیز قربانی مطامع آل سعود می شود.

کلیدواژه