عقرب 08, 1399 14:38 Asia/Kabul

شرایط حساس کنونی می طلبد که مسلمانان وحدت و یکپارچگی خود را مستحکم تر کنند

عضو شورای علما و شورای اخوت اسلامی در شمال افغانستان تاکید کرد: شرایط حساس کنونی می طلبد که مسلمانان وحدت و یکپارچگی خود را مستحکم تر کنند.

حجت الاسلام امیر محمد ضیایی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به آغاز هفته وحدت گفت: با توجه به شرایط ویژه و حساس در جهان و نقشه ها و طرح هایی که دشمنان اسلام علیه مسلمانان و در جهت اسلام ستیزی دارند، ضروری است که مسلمانان حول محور کلمه توحید منسجم شوند تا از وقار، جایگاه و سرمایه های مادی و معنوی خود دفاع کنند.

این روحانی افغان اظهار داشت: از نظر آموزه های اسلامی، وحدت برای مسلمانان یک اصل است و در طول تاریخ عزت و اعتبار مسلمانان در گرو وحدت و یکپارچگی بوده است.

وی افزود: امروز دشمنان اسلام در گوشه و کنار دنیا از دستاوردها و پیشرفت های مسلمانان هراسان شده اند و برای مقابله، اقدام به هتاکی می کنند، مانند نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" که از سوی دولت فرانسه هم به بهانه دفاع و حمایت از آزادی بیان حمایت می شود.

به گفته ضیایی، هتاکی و اهانت نسبت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) برای هیچ مسلمانی قابل قبول نیست و ضروری است که در این شرایط مسلمانان بیش از پیش باهم متحد شوند. این اتحاد برای مسلمانان یک دستور اسلامی است و نقاق بین مسلمانان بصورت صریح در قرآن مجید نفی شده است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه زمینه نفاق و نزاع در کشورهای اسلامی از ناحیه برخی حکومت هایی فراهم می شود که به نحوی به نقشه های استعمارگران گرایش دارند اظهار امیدواری کرد: همه مسلمانان جهان برای ایجاد دولت اسلامی که  دلسوز مردم و حافظ سرمایه های مادی و معنوی مسلمانان باشد، اقدام جدی روی دست بگیرند.

وی اضافه کرد: یک نمونه چنین دولتی، انقلاب اسلامی ایران تحت رهبری حضرت امام خمینی (ره) است که پس از پیروزی، به نشانه اهمیت اتحاد مسلمانان فاصله میان 12 تا 17 ربیع الاول (سالروز میلاد حضرت محمد (ص) به روایت اهل تسنن و اهل تشیع) را به نام هفته وحدت نامگذاری کردند که همه ساله به خوبی گرامی داشته می شود.

 

کلیدواژه