عقرب 12, 1399 12:23 Asia/Kabul

جرات یافتن دشمنان اسلام در اهانت به مقدسات اسلامی و پیامبر گرامی اسلام (ص)، ناشی از پراکندگی مسلمانان است

عضو سابق پارلمان افغانستان تاکید کرد: جرات یافتن دشمنان اسلام در اهانت به مقدسات اسلامی و پیامبر گرامی اسلام (ص)، ناشی از پراکندگی مسلمانان است.

سلطان محمد اورنگ در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: در صورتی که مسلمانان باهم اتحاد داشته باشند و هماهنگ عمل کنند دشمنان اسلام جرات اهانت به مقدسات اسلامی و پیامبر گرامی اسلام (ص) را نخواهند داشت.

وی با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) آن را سعادتی برای بشریت خواند و گفت: نامگذاری هفته وحدت به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام از سوی حضرت امام خمینی (ص) اقدامی بجا و ماندگار است.

این کارشناس افغان عنوان کرد: مسلمانان زمانی امت واقعی پیامبر اسلام (ص) هستند که در عمل امت پیامبر باشند نه در شعار، در حالی که امروز بسیاری از مسلمانان شعارهای خوبی می دهند اما شاهد برخی اعمال ناپسند هم از سوی عده ای هستیم.

اورنگ یادآور شد: خداوند در قرآن کریم بندگان خود را به وحدت دعوت می کند و فرشتگان الهی هم دعا می کنند که خداوند سرزمینی را که در آن اتحاد، همبستگی و برادری وجود دارد، حفظ کند و نفاق، شقاق و دشمنی را نکوهش می کنند.

این عضو سابق پارلمان افغانستان گفت: یکی از مشکلات عمده دنیای اسلام پراکندگی مسلمانان است و هفته وحدت فرصت خوبی برای اتحاد و همبستگی مسلمانان می باشد، در حالیکه پنجاه و هفت کشور اسلامی وجود دارد، آن اتحادی که باید، شکل نگرفته است. امروز در کشوری که خانه کعبه قرار دارد و سرزمین وحی است، خطرناکترین افکار امپریالیستی و صهیونیستی حاکم است.

اورنگ اظهار کرد: اختلافات میان مسلمانان سبب شده که دشمنان جرات اهانت به مقدسات اسلامی و ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) را به خود بدهند با وجود این اسلام عزیز و حفظ این دین و کتاب مقدس آن از سوی خداوند تضمین شده، اقدامات دشمنان اسلام تاثیری نخواهد داشت و اهانت کنندگان فقط آبروی خود را می برند.

وی اضافه کرد: خداوند بیش از 1400 سال قبل دشمنان دین خود را معرفی کرده و یادآور شده که مسلمانان هر کاری بکنند آن ها راضی نمی شوند مگر اینکه از دین خود برگردند. دشمنان اسلام گهگاه با این اهانت ها می خواهند مواضع مسلمانان را بسنجند اما مسئله این است که اگر مسلمانان واقعاً به دستورات دین خود عمل کنند، باهم متحد باشند و ارزش های این دین مقدس را در نظر بگیرند هیچ قدرتی نمی تواند در برابر امت اسلامی بایستد.

 

کلیدواژه