قوس 02, 1399 15:20 Asia/Kabul

رئیس خبرگزاری اطلس افغانستان گفت: غیر ممکن است که ما تصور کنیم که ده ها راکت از داخل شهر کابل بر مناطق مختلف این شهر شلیک شود و این کار بدون هماهنگی لجیستکی و امنیتی صورت گرفته باشد. انتقال این حجم از تجهیزات نظامی به داخل کابل نشان می دهد که یک جریان خاص پشت پرده این حملات قرار دارد و نمی توان گفت که راکت های شلیک شده بدون اهداف خاص سیاسی باشد.

سید احمد موسوی مبلغ رئیس خبرگزاری اطلس افغانستان در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری، در مورد اهداف پشت پرده حملات راکتی کابل گفت: در داخل افغانستان دو گروه با دولت این کشور مخالف هستند، یک گروه مخالفان مسلح، همچون طالبان، داعش و القاعده  که مخالفت این جریانات با حکومت واضح و آشکار است، ولی یک گروه دیگر هم از مخالفان دولت هستند که در داخل حکومت هم فعالیت دارند و این گروه ها هم از ناامنی کابل سود می برند و می خواهند با ایجاد ناامنی فضا را به سود خود مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: در مورد حملات اخیر راکتی کابل با توجه به این که تا کنون طالبان  مسئولیت آن را بر عهده نگرفته اند، نمی توان انگشت اتهام را متوجه یک گروه خاص کرد و امکان دارد که این حملات با اهداف سیاسی خاصی صورت گرفته باشد.

این کارشناس افغان افزود: غیر ممکن است که ما تصور کنیم که ده ها راکت از داخل شهر کابل بر مناطق مختلف این شهر شلیک شود و این کار بدون هماهنگی لجیستکی و امنیتی  صورت گرفته باشد. انتقال این حجم از تجهیزات نظامی به داخل کابل نشان می دهد که یک جریان خاص پشت پرده این حملات قرار دارد و نمی توان گفت که راکت های شلیک شده بدون اهداف خاص سیاسی باشد.

موسوی مبلغ اظهار داشت: برخی از جریان های داخل حکومت افغانستان هم از وضعیت ناامنی سود می برند و این ها کسانی هستند که هم از توانایی های نظامی و امنیتی برخوردارند، ولی پرچم مشخصی در مخالفت با دولت ندارند.

رئیس خبرگزاری اطلس افغانستان بیان داشت: با توجه به این که طالبان به افکار عمومی نیاز دارند منطقی به نظر نمی رسد که طالبان پشت این کار باشند مگر این که طالبان بخواهند با انجام این حملات دولت افغانستان را ضعیف نشان دهند.

وی در ادامه افزود: دولت افغانستان متهم اصلی این حملات را طالبان می داند و می خواهد افکار عمومی را بر علیه این گروه تحریک کند تا پایه های حکومت متزلزل نشود.

کلیدواژه