جدی 01, 1399 17:28 Asia/Kabul
  • تشدید موج برائت از رژیم صهیونیستی و آمریکا در پاکستان
    تشدید موج برائت از رژیم صهیونیستی و آمریکا در پاکستان

فشار شدید آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه  دولت عمران خان برای برسمیت شناختن اسرائیل غاصب ، خشم مردم ، شخصیت ها و احزاب پاکستان را بر انگیخته است .   

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، همزمان با فاش شدن  توطئه آمریکا  برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل در پاکستان موج شدید برائت از رژیم صهیونیستی در این کشور به راه افتاده است.

افشای  برخی از گروه‌ها  در پاکستان از هزینه‌های هنگفت سفارت آمریکا در اسلام آباد برای  عادی سازی روابط با اسرائیل در پاکستان ،موج جدیدی از مواضع ضد اسرائیلی در میان اندیشمندان، رهبران مذهبی و سیاسی این کشور  را برانگیخت.

"َشاه محمود قریشی" وزیر خارجه پاکستان  اخیرا در  سفر به امارات  خطاب به حکام عرب سازشکار با صهیونیستها گفته  بود اسلام اباد  هرگز  اسرائیل را برسمیت نخواهد شناخت .

 نائب رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان  نیز در شهر لاهور گفت: زمزمه پذیرش اسرائیل در پاکستان بسیار نفرت انگیز و غیر قابل قبول است.

"لیاقت بلوچ"  افزود دشمنان باید بدانند مردم پاکستان در مقابل هرگونه حرکت ضد اسلامی، ضد فلسطینی و برخلاف قانون اساسیاین کشور  سکوت نکرده و به سختی با آن مقابله خواهند کرد."

روحانی  برجسته اهل سنت و دبیر ایالتی حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان نیز در مصاحبه‌ای گفت  برخی از حکمران‌های عرب با خیانت به آرمان فلسطین دچار ذلت شده اند.

مولانا اجمل قادری"  با بیان اینکه رژیم اشغالگر اسرائیل  "غده سرطانی"  است، افزود برقراری روابط با این رژیم اشتباه و خفت جبران ناپذیری است که عربستان و امارات تحت نفوذ آمریکایی‌ها به آن تن دادند، از این رو بدون شک حمایت از فلسطین و مخالفت با اسرائیل باید از سیاست‌های خارجی پاکستان باشد.

"مشتاق احمد خان" از رهبران حزب جماعت اسلامی و سناتور پاکستانی نیز  در جمع اعضای این حزب در شهر پیشاور گفت: اسرائیل عامل ریخته شدن خون هزاران بی گناه در فلسطین و جهان است، از این رو نابودی آن برای مقابله با تروریسم جهانی اجتناب ناپذیر است.

سناتور مشتاق احمد خان تاکید کرد: هرگونه سازش با اسرائیل تهدید جدی برای تمام مسلمانان جهان است."

عمران خان" نخست وزیر پاکستان نیز روز شنبه در  مصاحبه تلوزیونی در پاسخ به سوالی  در باره  شایعات سفر مقامات دولتی این کشور به تل آویو گفت: سیاست پاکستان مبنی بر اشغالگر بودن اسرائیل است از این رو اخبار هرگونه تماس با تل آویو از سوی اسلام آباد کاملا بی اساس و جعلی است.

مردم پاکستان بارها با برگزاری تظاهرات گسترده با محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس در کشتار مردم مظلوم فلسطین، بر حمایت همیشگی خود از آرمان فلسطینی‌ها تاکید و انزجارشان را از صهیونیست‌ها اعلام کرده‌اند.

امریکا ، عربستان و امارات بعنوان مثلث شوم در منطقه در پی فشارهای  شدید  به دولت مستقل عمران خان برای  برسمیت شناختن رژیم اشغالگر قدس هستند . اما مردم و مقامات ، شخصیت ها و احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان

بارها  توطئه  آنها را نقش بر اب کرده اند تا به اهداف پلیدشان نرسند .

کلیدواژه