جدی 11, 1399 12:58 Asia/Kabul

استاد دانشگاه و فعال رسانه ای افغان گفت: شهید سردار سلیمانی در افغانستان از جایگاه خاصی در بین مردم برخوردار است، مردم او را یک مبارز واقعی جهان اسلام می دانند، او زمانی با قهرمان ملی (احمد شاه مسعود) و برخی دیگر از رهبران جهادی در افغانستان همسنگر بود و با فرماندهان جهادی افغانستان رابطه نزدیک داشت.

یاسر محسنی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: شهید سردار سلیمانی  چهره بین المللی است که خارج از مرزهای ایران، در منطقه و افکار عمومی مردم دیگر کشورها به عنوان سردار برنده جنگ علیه داعش معرفی شد و شیعه و سنی او را به عنوان رهبر اصلی مبارزه با داعش و شکست داعش شناختند.

وی تصریح کرد: مراجع عظام تقلید و آیت الله العظمی سیستانی، مبارزه سردارسلیمانی با داعش را جز بخش درخشان کارنامه سردار سلیمانی معرفی کردند.

محسنی بیان داشت: امروز تمام مردم آگاهی پیدا کردند که داعش چگونه شکل گرفت و چگونه ایدولوژی و تفکری داشت و این هم امروزه به خوبی برای همگان مشخص شده که نقش سردار سلیمانی در برابر داعش تا چه میزان مهم بود و بر همگان روشن است که چه کسانی در برابر گروه داعش ایستادگی و مقاومت کردند و در نهایت این گروه تکفیری شکست خورد.

نوه آیت الله محسنی در ادامه به جایگاه شهید سیلمانی در نزد مردم افغانستان اشاره کرد و گفت: در افغانستان نیز سردار سلیمانی از جایگاه خاصی در بین مردم برخوردار است و مردم او را یک مبارز واقعی جهان اسلام می دانند زیرا او نه تنها متعهد به حفظ ارزش های ایرانی بلکه حافظ ارزش های انسانی، اسلامی و مذهبی بود.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: او زمانی با قهرمان ملی (احمد شاه مسعود) و برخی دیگر از رهبران جهادی در افغانستان همسنگر بود و با فرماندهان جهادی افغانستان رابطه نزدیک داشت و در مقاومت علیه طالبان و دوران سیاهی که در افغانستان وجود داشت عیله بنیاد گرایی طالبان مبارزه کرد.

وی اظهار داشت: چهره قاسم سلیمانی در بین افکار عمومی در افغانستان بسیار درخشان است و همه از او به نیکی یاد می کنند و جای او را خالی می دانند زیرا وجود حاج قاسم سلیمانی باعث امیدواری مردم افغانستان بود و روزنه امیدی بود که گروه های تروریستی نتوانند آینده مردم افغانستان را خراب کنند.

یاسر محسنی اضافه کرد: اگر سردار سلیمانی امروز حضور می داشت به بحث های صلح در افغانستان، و دولت سازی در داخل این کشور و همچنین بحث مذاکرات صلح کمک فروانی می کرد.

این فعال رسانه ای در ادامه به نقش جبهه مقاومت بر علیه سلطه استکبار اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: جبهه مقاومت در تمام منطقه دارای روح معنویت و مقاومتی است که از بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب نشات می گیرد که این روحیه مقاومت همچنان در همه جا وجود دارد و جبهه مقاومت در مقابل افراط گرایی و ابرقدرت های سلطه گر که برای تغییر نظم مرزهای موجود در منطقه کار می کنند آن ایستاده است.

وی تصریح کرد: شهادت سلیمانی امروز در میان ما نیست ولی شخصیت ها، رهبران و روح اصلی که در این جبهه وجود دارد که برگرفته از امام و انقلاب است همچنان وجود دارد و بر اوضاع  مسلط است.

کلیدواژه