جدی 11, 1399 15:06 Asia/Kabul
  • رنگ خدایی در رفتار و کردار شهید سلیمانی باعث عظمت و محبوبیت وی شد

رنگ خدایی در رفتار و کردار شهید سلیمانی باعث عظمت و محبوبیت آن شهید بزرگوار شد

مشاور رئیس جمهوری سابق افغانستان تاکید کرد: رنگ خدایی در رفتار و کردار سردار شهید قاسم سلیمانی باعث عظمت و محبوبیت آن شهید بزرگوار شد.

دکتر محمد هاشم عصمت اللهی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: آنچه باعث عظمت سردار سلیمانی شد، رنگ خدایی در رفتار، منش و کردار وی بود. شهید سلیمانی در رفتار با مدافعان حرم افغانستانی، پاکستانی، عراقی و سایر کشورها نیز متخلق به اخلاق اسلامی بود و هر کسی که رنگ خدایی پیدا کند محبوب دل ها می شود.   

مشاور حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خود را وقف دین و حاکمیت اسلام کرده بود و فراتر از جمهوری اسلامی ایران و منطقه می اندیشید.

وی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت از شهید سلیمانی در کشورهای مختلف، عنوان کرد: این اقدامات بزرگداشت یک قهرمان مسلمان است، در ایران، خارج از ایران در کشورهای اسلامی و حتی کشورهای غیر اسلامی آزادگان جهان به خاطر شهادت ایشان اشک ریختند.

عصمت اللهی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر گرامی اسلام و در واقع خطاب به همه بشریت، از دین حنیف یاد می کند و برپایی آن که همان دین اسلام است و سردار شهید سلیمانی حافظ این دین بود.

این کارشناس سیاسی-مذهبی افغان یادآور شد: در شرایطی که بی دینی عالمگیر شده و نظام های سکولار تلاش داشتند اقتدار دینی را از بین ببرند حضرت امام خمینی (ره) این اقتدار را به دین اسلام برگرداند، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مسیر بسیار زحمت کشید و سردار سلیمانی مجری این اندیشه در سطح منطقه بود، خود را وقف آن کرد و در بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی جلو دشمن را گرفت.

وی بیان داشت که دشمن با تجهیزات و امکانات گسترده آمده بود اما شهید سلیمانی با بسیج نیروهای مسلمان منطقه به خاطر دین و ارزش های دینی داعش خبیث را که ابرقدرت های منطقه و جهان پشت آن قرار داشتند از پا در آورد.

عصمت اللهی گفت: زمانی که شهید سردار سلیمانی اعلام کرد تا سه ماه دیگر به حیات داعش خاتمه داده می شود، کمتر کسی باور می کرد اما وقتی قبل از آن سه ماه داعش با شکست مواجه شد، استراتژیست های امریکایی و اروپایی دچار شگفتی شدند.

این کارشناس افغان عنوان کرد: شهید سردار سلیمانی در مسیر دین و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار داشت و جان خود را فدای دین کرد به همین دلیل هم سردار دل ها شد و همه مسلمانان در کنار مردم ایران در برابر قاتلین وی عکس العمل نشان دادند، این عمل را محکوم و آنان را رسوا کردند.

اگرچه شهادت سردار سلیمانی یک ضایعه بزرگ بود اما در شهادت وی زیبایی های معنوی زیادی آشکار شد ضمن اینکه این شهادت افشا کننده حامیان داعش و تروریسم بود.

 

کلیدواژه