اهمیت ویژه فعالیت های رسانه ای برای حمایت از فلسطین و افشای جنایات رژیم صهیونیستی
(last modified 1400-02-16T08:20:07+00:00 )
ثور 16, 1400 12:50 Asia/Kabul

فعالیت های رسانه ای در رابطه با حمایت از مردم مظلوم فلسطین و افشای جنایات رژیم صهیونیستی از اهمیت ویژه ای برخوردار است

فعال فرهنگی و رسانه ای افغان گفت: فعالیت های رسانه ای در رابطه با حمایت از مردم مظلوم فلسطین و افشای جنایات رژیم صهیونیستی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: فعالیت رسانه ای در راستای روشنگری اذهان ملت های مسلمان نسبت به مظلومیت مردم فلسطین از یکسو و جهت دهی افکار عمومی در مبارزه با رژیم صهیونیستی و نیز افشای جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین و ملت های جهان اسلام و بشریت از سوی دیگر کارساز است.

رئیس خبرگزاری صدای افغان افزود: به ویژه در شرایط فعلی که فعالیت های رسانه ای گسترده تر از هر زمان دیگر شده و مردم با این فضای رسانه ای ارتباط دارند چنین فعالیت هایی نتایج مطلوبی دارد.

وی عنوان کرد: در صورتی که رسانه ها به صورت دقیق به وظایف تعریف شده شان بپردازند، می توانند به نتایج مطلوب دست پیدا کنند. قطعا رسانه های دشمن برای وارونه جلوه دادن قضیه فلسطین و عوض کردن جای قاتل و مقتول تلاش دارند و حق را به رژیم صهیونیستی می دهند اما واضح است که تعدادی افراد از جای دیگری به فلسطین آمده اند، بخشی از سرزمین های اسلامی را اشغال و ساکنان آن را بیرون کرده، از حقوق مسلم شان محروم کرده اند و با ساخت و سازهای غیر قانونی در آن ساکن شده اند.

رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان عنوان کرد: رسانه ها با توجه به این مسایل می توانند با بیان حقایق از تاریخ سرزمین فلسطین، بیان مبارزات و مظلومیت مردم فلسطین و نحوه و راه های تقابل با رژیم صهیونیستی، افشای چهره این رژیم، برنامه های جدی را در بخش های مختلف متنی، صوتی و تصویری روی دست بگیرند.

حسینی مزاری عنوان کرد: فعالیت های رسانه ای همواره تاثیر گذار بوده، به ویژه از سال گذشته و از زمان شیوع ویروس کرونا این فعالیت ها از جایگاه بهتری برخوردار شده است، در سال گذشته کمپین های مختلف رسانه ای در رابطه با بحث روز قدس وجود داشت و گسترده و تاثیرگذار هم بود، امسال نیز رسانه ها به ویژه از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می توانند کارهای گسترده ای را در این زمینه روی دست بگیرند و روز جهانی قدس را زنده نگه دارند.

این فعال فرهنگی افغان در رابطه با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی حضرت امام خمینی (ره) گفت: در آن زمان قضیه فلسطین کم کم رو به فراموشی می رفت و این اقدام امام راحل (ره) باعث شد که مساله فلسطین به موضوع اول جهان اسلام تبدیل شود و مورد توجه تمام مسلمانان و جهانیان قرار بگیرد.

رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان اظهار کرد: اگر مردم فلسطین توانستند نهضت مقاومت را شکل دهند و گلوی جنایتکاران صهیونیزم را بفشارند ناشی از همان حرکت مبتکرانه حضرت امام خمینی (ره) بود و ادامه این راه توسط حضرت امام خامنه ای (حفظه ا.. تعالی) کمک کرد که رژیم صهیونیستی از بلندپروازی های گذشته باز بماند و تنها به فکر حفظ موجودیت خود باشد. این رژیم اکنون به دور خود دیوار کشیده تا فلسطینیان آسیبی به صهیونیست ها نرسانند اما آن ها کور خوانده اند و سرزمین های اشغالی دیگر جای امنی برای صهیونیست های خونخوار نیست.

حسینی مزاری در رابطه با اهمیت گرامیداشت روز قدس هم گفت: همانگونه که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که روز قدس فقط به خاطر مساله فلسطین نیست بلکه روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، باید در بین مسلمانان در راستای بیدارگری و جهت دهی افکار آن ها کار جدی صورت بگیرد تا مبارزه جدی در برابر تمام مستکبران جهان برپا شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که ملت های مسلمان در کنار یکدیگر قرار بگیرند مقتدر می شوند و حقوق غصب شده خود را اعاده می کنند، در چنین شرایطی اشغالگری فلسطین هم پایان خواهد یافت.

 

کلیدواژه