ثور 16, 1400 14:10 Asia/Kabul

تنها کشوری که از ابتدا از مردم مظلوم فلسطین حمایت قاطع کرده جمهوری اسلامی ایران است

استاد دانشگاه ولایت ننگرهار افغانستان تاکید کرد: تنها کشوری که از ابتدا از مردم مظلوم فلسطین حمایت قاطع کرده جمهوری اسلامی ایران است.

منگل شیرزاد در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، ایران حمایت قاطع خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کرد و با تمام توان در برابر امریکا و اسرائیل ایستادگی کرد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: اکنون هم از میان دولت های اسلامی در حال حاضر کشورهای معدودی مانند جمهوری اسلامی ایران و ترکیه با قاطعیت از مساله فلسطین حمایت می کنند.

به گفته این کارشناس سیاسی افغان پنجاه و هفت کشور اسلامی در دنیا وجود دارد اما در راس دولت های آن ها کسانی هستند که به امریکا وابستگی دارند و از ترس امریکا از فلسطین حمایت نمی کنند، بیشتر دولت های عربی هم از نظر نظامی وابسته به امریکا هستند و به همین دلیل از امریکا هراس دارند.

شیرزاد عنوان کرد: زمانی که امریکا و رژیم اسرائیل در حق مردم مظلوم فلسطین ظلم و ستم روا داشتند مساله فلسطین روی میز سازمان ملل متحد گذاشته شد اما دولت های عربی از فلسطین حمایت نکردند. به این ترتیب یک اداره غیر قانونی و غیر مشروع و خلاف موازین بین المللی به نام اسرائیل در سال 1917 ایجاد و از سوی دولت های استعماری حمایت شد. این رژیم از سوی این دولت های استعماری تقویت و تجهیز شد و تا امروز به ملت فلسطین ظلم و ستم روا داشته می شود.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اقدامات دولت امریکا مبنی بر به رسمیت شناسی بیت المقدس به عنوان پایتخت فلسطین و حمایت از شهرک سازی های غیر قانونی اسرائیلی ها و بهانه جویی ها برای عقب انداختن انتخابات در فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطین عنوان کرد: امریکایی ها خود را مدیون اسرائیل دانسته و خود را به آن متعهد می دانند زیرا بیشتر هزینه انتخابات ریاست جمهوری امریکا به عهده رژیم صهیونیستی است.

شیرزاد تصریح کرد: لابی های صهیونیست در داخل امریکا همواره به خاطر منافع رژیم صهیونیستی فعالیت می کنند و پیشاپیش روی افرادی که قرار است وارد دولت امریکا شوند کار می کنند و از آن ها تعهد می گیرند که از دولت اسرائیل حمایت کنند. انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس، به رسمیت شناسی آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و حمایت از فعالیت های اتمی صهیونیست ها نمونه ای از این حمایت امریکا از رژیم اسرائیل است.

وی اضافه کرد: امریکایی ها نمی خواهند یک دولت قوی فلسطینی در این منطقه ایجاد شود و به این ترتیب منافع کشورهای عربی تحت حمایت آن ها به خطر بیفتد.

 

کلیدواژه