ثور 16, 1400 15:20 Asia/Kabul

حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان قدس شریف وظیفه تمام مسلمانان و انسان های آزادیخواه جهان است

عضو پارلمان افغانستان تاکید کرد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان قدس شریف وظیفه تمام مسلمانان و انسان های آزادیخواه جهان است.

سید محمد جمال فکوری بهشتی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: مسلمانان فلسطین بیش از هفتاد سال است که با ظلم و ستم صهیونیست ها مواجه هستند و بیت المقدس و قدس شریف قبله اول مسلمانان از سوی رژیم صهیونیستی به اشغال در آمده است. بنابر این وظیفه تمام مسلمانان و انسان های آزادیخواه جهان است که از مردم مظلوم فلسطین و آرمان قدس شریف حمایت کنند.

وی یاد آور شد: حضرت امام خمینی (ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس حمایت و توجه تمام مسلمانان را نسبت به مردم مظلوم فلسطین جلب کرد و این حرکت امام راحل در تاریخ ماندگار شد و مسلمانان جهان و حتی غیر مسلمانان به پیروی از امام خمینی (ره) هر ساله روز قدس را که به عنوان باقیات صالحاتی از ایشان به جا مانده گرامی می دارند.

عضو پارلمان افغانستان در رابطه با جگونگی گرامیداشت روز جهانی قدس در افغانستان عنوان کرد: حضور نیروهای خارجی در این کشور از یکسو و ناامنی ها و حملات انفجاری از سوی دیگر باعث شده که در سال های اخیر گرامیداشت از روز جهانی قدس با برگزاری تجمعات و راهپیمایی های باشکوه همراه نباشد اما با وجود این در سال های گذشته مراسم و محافلی برای گرامیداشت روز جهانی قدس برگزار می شد و امسال هم اگرچه شیوع ویروس کرونا هم محدودیت هایی را ایجاد کرده اما برنامه ها، محافل و مراسمی به همین مناسبت برگزار خواهد شد.

این کارشناس افغان گفت: کشورهای غربی به ویژه دولت های این کشورها با وجود اینکه مظلومیت مردم فلسطین و ظلم و ستم رژیم صهیونیستی علیه این مردم را طی بیش از هفتاد سال گذشته دیده اند، سکوت کرده اند و چه بسا از رژیم صهیونیستی حمایت کرده اند زیرا منافع خود را در چنین سیاستی می بینند.

به گفته فکوری بهشتی حتی بعضی از کشورهای اسلامی که در گذشته حامی فلسطین بودند امروز یا صدای خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بلند نمی کنند یا در داخل مساجد و محیط های سربسته سخن می گویند و نمی گذارند صدایشان بیرون برود که این رویکرد تعجب برانگیز است.

وی افزود: مسوولیت حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان قدس و تبیین آن در درجه اول متوجه علمای اسلامی است و تمام مسلمانان و غیر مسلمانان وظیفه دارند که از این مساله حمایت کنند و تا حدی که توان دارند به فلسطینیان کمک کنند.

 

کلیدواژه