سنبله 15, 1400 11:46 Asia/Kabul

معاون برونمرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت:با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند ما در کنار مردم افغانستان خواهیم ایستاد، بررسی ها را برای راه اندازی یک شبکه تلویزیونی ویژه مردم افغانستان آغاز کرده ایم.

پیمان جبلی معاون برونمرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و بخش برون مرزی به حوزه همسایگی به ویژه شرق کشور توجه ویژه دارند و شاهد ما هم رادیو دری است که با بیش از 40 سال سابقه مخاطبان زیادی در افغانستان دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در کنار رادیو دری، رادیو پشتو و ای فیلم دو نیز در حوزه افغانستان فعالیت دارند و اتفاقات اخیر افغانستان، ایجاب کرد تا برای راه اندازی یک شبکه تلویزیونی ویژه مردم افغانستان نیز اقدام کنیم که با همکاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در حال برنامه ریزی هستیم.

وی افزود: به طور طبیعی پرداختن به رویدادهای همسایگان برای ما در اولویت قرار دارد، اما با توجه به اتفاقات اخیر در کشور های همسایه این اولویت برای ما پر رنگ تر شده است و بعد از تغییر و تحولات سیاسی در کشور افغانستان و برای گام برداشتن به سمت فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند ما در کنار مردم افغانستان خواهیم ایستاد، بررسی ها را برای راه اندازی یک شبکه تلویزیونی ویژه مردم افغانستان آغاز کرده ایم و اگر به این جمع بندی برسیم که ایجاد چنین شبکه ای برای اهداف ما مناسب است حتما اقدامات مناسب انجام خواهد شد.

معاون برونمرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: ما وظیفه خود می دانیم که برای ارتباط نزدیک تر و موثر تر با افکار عمومی مردم افغانستان به حوزه رسانه های مربوط به افغانستان توجه بیشتر داشته باشیم و اگر لازم شد پروژه های جدیدی را در این حوزه روی دست بگیرم که البته باید در کوتاه مدت هم جواب بدهد چون تحولات افغانستان با شتاب زیادی صورت می گیرد.

جبلی افزود: ما تمام تلاشمان را برای برقراری ارتباط موثر با مردم افغانستان خواهیم کرد، همان گونه که در مورد بقیه کشور ها سیاست ما به همین صورت بوده و تمام تلاش ما این است که بتوانیم ارزش های انقلاب اسلامی را به کشور های همسایه منتقل کنیم.

وی در پایان به افزایش بخش های خبری رادیو دری اشاره کرد و گفت: ما برای  تقویت و استفاده بیشتر مخاطبان رادیو دری بخش های خبری را این رادیو را افزایش قابل توجه ای داده ایم و به دنبال آن هستیم که بخش اف ام رادیو دری را نیز افزایش دهیم و در حال حاضر 5 ولایت تحت پوشش اف ام هستند و تلاش داریم که ای فیلم دو را نیز به یکی از ماهواره های که شبکه های افغانستان در آنجا حضور دارند منتقل کنیم تا مخاطبان افغانستانی ما بتوانند راحت تر این شبکه را دریافت کنند.

لازم به ذکر است که پیمان جبلی دیروز یکشنبه 14 شهریور 1400 با حضور در صدا و سیمای خراسان رضوی از بخش های مختلف رادیو برون مرزی این مرکز به ویژه رادیو دری بازدید به عمل آورد و با مدیران و کارکنان این رادیو ها از نزدیک به گفت و گو کرد.

 

کلیدواژه