عقرب 29, 1400 15:01 Asia/Kabul

عضو شورای علمای شیعه افغانستان گفت: در دیدار نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان با اعضای شورای علمای شیعه افغانستان در مورد کمک های بشری و وضعیت مهاجرین افغان مقیم ایران صحبت شد.

جواد صالحی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: حسن کاظمی قمی نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در جریان سفر به کابل با هیات شورای علمای شیعه افغانستان به سرپرستی محمد اکبری معاون این شورا هم دیدار کرد.

به گفته این عضو شورای علمای شیعه افغانستان در این ملاقات که با حضور بهادر امینیان سفیر ایران در کابل و سید حسن مرتضوی معاون وی انجام شد، در مورد کمک های بشری، وضعیت مهاجرین افغان در ایران، دانشجویان، دانش آموزان و طلاب افغانستانی مشغول تحصیل در ایران تبادل نظر صورت گرفت.

صالحی اظهار داشت: در این ملاقات هیات شورای علمای شیعه افغانستان ضمن سپاسگزاری از ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی، به خاطر ارایه خدمات برای میلیون ها مهاجر و فراهم کردن زمینه ی تحصیل برای دانش آموزان، دانشجویان و طلاب افغانستانی، خواستار همکاری بیشتر با مهاجرین تازه وارد به ایران در پی تحولات جدید و نیز کمک های جدی بشری برای مردم افغانستان شد.

این عضو شورای علمای شیعه افغانستان عنوان کرد: در این دیدار آقای کاظمی قمی گفت: هدف اصلی سفر خود را ایجاد تعامل سازنده با حکومت، تاکید بر خواست های مردم افغانستان و جامعه جهانی و جستجوی راهکارهای اقتصادی میان دوکشور است و در این رابطه پیشرفت های قابل ملاحظه ای صورت حاصل شده است.

گفتنی است که در این دیدار در مورد حضور پر رنگ شیعیان در فضای فرهنگی جامعه صحبت و تاکید شد که امنیت و آرامش روحی جامعه در کنار عدالت اجتماعی از مسائل مهم پیش روی است. در این دیدار به استحکام اخوت و برادری دینی و پاسداری از ارزش های دینی هم تاکید شد

محمد اکبری رئیس هیات شورای علمای شیعه افغانستان هم خطاب به کاظمی قمی گفت: تعامل سازنده ی شما با حکومت به نفع ملت های هردو کشور است و ما از آن استقبال می کنیم.

 

کلیدواژه