تردد زائران روسی از مرز بین المللی مهران در غرب ایران
(last modified 1395-08-26T04:30:54+00:00 )
عقرب 26, 1395 09:00 Asia/Kabul
  •  تردد زائران روسی از مرز بین المللی مهران در غرب ایران

گروهی از زائران کشور روسیه برای حضور در کربلای معلی و شرکت در آیین اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران (غرب ایران) راهی کشور عراق شدند.

به گزارش ایرنا؛ زائران روسی روز سه شنبه با در دست داشتن پرچم کشور روسیه، درحالی که لباس های مشکی بر تن داشتند، به زبان روسی شعارهایی در وصف سید و سالار شهیدان سر می دادند. 

زائران روسی که مسلمان بوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عشق به سید و سالار شهیدان دشت کربلا را مهمترین هدف خود از حضور در آیین اربعین اعلام کردند.

در کنار زائران روسی، شماری از زائران دیگر کشورهای مسلمان از جمله جمهوری آذربایجان، ترکیه و پاکستان نیز در روزهای اخیر از مرز مهران برای رسیدن به کربلای راهی عراق شدند. 

بر اساس پیش بینی ها، در اربعین امسال بیش از 2 میلیون زائر برای شرکت در آیین اربعین حسینی وارد کشور عراق می شوند که بخش مهمی از این زائران مسیر ایلام - عراق را به دلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا برای تردد انتخاب می کنند.

بیستم ماه صفر (20 نوامبر 2016) اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یارانش در صحرای کربلا است که میلیون‌ها مسلمان از سراسر جهان در این روز برای حضور در این مراسم، وارد این شهر می‌شوند.

 

کلیدواژه