پایان بزرگترین اجتماع جهانی در اربعین حسینی (ع
(last modified Tue, 22 Nov 2016 04:52:29 GMT )
قوس 02, 1395 09:22 Asia/Kabul
  •  پایان بزرگترین اجتماع جهانی در اربعین حسینی (ع

زائران حسینی (ع) ، پس از پایان بزرگترین اجتماع جهانی اربعین در کربلای معلی، در حال عزیمت به مرزها برای خروج از عراق هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا،  شرکت عزاداران امام حسین (ع) در پیاده‌روی باشکوه اربعین حسینی در مسیر نجف تا کربلا تنها طلیعه‌ای از جاذبه بی‌انتهای حسینی بود که خیل عظیم زائران را با شور و اشتیاقی وصف‌ناشدنی به کربلای معلی می‌رساند.

"میر مسعود حسینیان" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه موج بازگشت زائران ایرانی از روزدوشنبه افزایش خواهد یافت، گفت: از اوایل هفته جاری امکانات و خدمات لازم برای بازگشت زائران به مرزهای سه گانه فراهم شده است.

در پیاده روی اربعین حسینی، اتخاذ تدابیر امنیتی دولت عراق به بالاترین سطح خود رسید و زائران بدون مشکل خاصی توانستند بزرگترین اجتماع معنوی را در اربعین 95 خلق کنند.

هزاران زن و مرد و کوچک و بزرگ در آئین معنوی اربعین آمده بودند تا "لبیک یا حسین" گویان به همه دشمنان اسلام اعلام کنند که در همه حال متحد و همدل مدافع ارزش های معنوی دین اسلام هستند.

از نکات بسیار برجسته آئین معنوی اربعین 95 برگزاری نماز باشکوه اربعین با حضور میلیون ها عاشق و دلداده حسینی (ع) در اماکن متبرکه عراق بود که صف های طویل نمازگزاران، ابهت و صلابتی بیش از پیش به آئین معنوی اربعین می بخشید.

مراسم اربعین حسینی(ع) بازتاب گسترده ای نیز در میان رسانه های جهان داشت .

 

کلیدواژه