قوس 22, 1395 11:50 Asia/Kabul

هزاران نفر از مردم مسلمان غرب افغانستان با برپایی مراسم‌های ویژه‌ ای از دوازدهم ربیع‌الاول آغاز هفته‌ی وحدت و اخوت اسلامی در ولایت‌های هرات، غور، فراه و بادغیس با شکوه خاص تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،در مراسمی که به همین مناسبت در مسجد جامع بزرگ شهر هرات با حضور علما و روحانیون تشیع و تسنن، اقشار مختلف مردم و مسئولان دولتی برگزار شده بود، «آصف رحیمی» والی هرات از تمامی مردم خواست تا برای حراست از ارزش‌های اسلامی و ملی، وحدت و همبستگی خود را حفظ کنند..

رحیمی در سخنانی به سیره، اخلاق و رفتار پیامبر عظیم‌الشان اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر نور و رحمت مسلمانان را به توحید، مهربانی، گذشت و هزاران خصلت نیکو دعوت کرده تا نابسامانی‌های اجتماعی از میان برداشته شود.

والی هرات صریحا به مردم افغانستان و مسلمانان جهان هشدار داد که دشمن با دسیسه‌های از قبل آماده شده در پی اجرایی کردن نقشه‌هایشان به دلیل ضربه زدن به دین و سیره‌ی نبوی (ص) هستند.

رحیمی گفت: دشمنان دین و مردم افغانستان که به دنبال نابودی این کشور هستند، در حال حاضر با شمشیر تفرقه اندازی و تکفیر، در بین جوامع اسلامی دست به عمل شده‌ و به علمای دینی و مساجد نیز حمله می‌کنند.

رییس شورای نظامی ولایت هرات اظهار داشت: مسلمانان می‌بایستی با اجرای دستورات خداوند و پیامبرش دست به ریسمان الهی زده، با وحدت و انسجام  با آنچه که نقشه‌های دشمنان برای نابودسازی افغانستان و اندیشه‌های اسلامی است، مقابله کنند.

وی گفت: در حال حاضر با نام دین اسلام، خونریزی‌های زیادی رخ می‌دهد و همه باید بدانند که این کارها هیچ ارتباطی با مبانی اسلامی ندارد.والی هرات  با اشاره بر اینکه اخوت اسلامی دستور صریح قرآنی می‌باشد، افزود دسیسه‌های دشمنان اسلام با وحدت مسلمانان از هم پاشیده خواهد شد به شرط اینکه ترویج هرچه بیشتر وحدت اسلامی، تشریح شان و شخصیت والای پیامبر اسلام بیشتر از گذشته به معرفی گرفته شود.گفتنی است که علمای شیعه و سنی هرات از  12 ربیع الاول تا 17 ربیع الاول  با برگزاری مراسم‌های ویژه و با شکوهی به صورت مشترک در تمام نقاط این ولایت  اتحاد‌، یکپارچگی و برادریشان را به نمایش می‌گذارند.

 جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان فیض احمد محمدی از هرات موجود است.

کلیدواژه