تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم تبیین چرایی دشمنی با جمهوری اسلامی ایران
(last modified Thu, 23 Feb 2023 12:36:30 GMT )
حوت 04, 1401 17:06 Asia/Kabul
  • تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم تبیین چرایی دشمنی با جمهوری اسلامی ایران
    تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم تبیین چرایی دشمنی با جمهوری اسلامی ایران

پس ازپیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران ، همواره استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا به مخالفت با این نظام پرداخته و در تلاش برای تضعیف و براندازی آن کوشیده و در این مسیر از هیچ اقدامی از تشویق رژیم بعث عراق برای حمله با ایران و جنگ تحمیلی 8 ساله تا اعمال گسترده ترین و طولانی ترین تحریم ها علیه ایران فرو گذار نکرده و حتی باره ایران را تهدید به حمله نظامی کرده است.

دشمنان ایران اسلامی، از پیشرفت های جهش گونه و نیز افزایش توانمندی های ایران از جمله در زمینه اقتصادی و تجاری ،علمی و فنی و اجتماعی و فرهنگی و نیز سیاست خارجی پویای ایران در کنار قدرت بازدارندگی نظامی آن بشدت درهراسند و همین مساله موجب خصومت روزافزون آنها با ایران شده است.در عین حال درچهار دهه اخیر با توجه به گسترش پیام انقلاب اسلامی در خارج از مرزها و توسعه نفوذ منطقه ای ایران، همواره آمریکا به عنوان سرکرده بلوک غرب بیشترین تلاش ها برای دشمنی با ایران و تلاش برای تضعیف آن با استفاده از انواع ابزارهای نرم، نیمه سخت و سخت اعم از جنگ روانی تبلیغاتی ورسانه ای، اعمال گسترده ترین و بی سابقه ترین تحریم ها علیه ایران و سرانجام تهدید به استفاده از قدرت نظامی علیه ایران را در دستور کار خود قرار داده است.

به رغم این تلاش ها و اقدامات خصمانه وتداوم دشمنی ها با ایران ، اما اکنون جمهوری اسلامی ایران در بالاترین موقعیت منطقه ای قرار داشته و نقشی بسیار موثر و تاثیر گذار در روندهای منطقه ای و بین المللی حتی در غرب ایفا می کند. یکی از مسائلی که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز پنج شنبه با اعضای مجلس خبرگان بر آن تاکید کردند لزوم تبیین چرایی دشمنی با جمهوری اسلامی ایران است.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: ذات جمهوری اسلامی این دشمنی را بوجود می‌آورد. بعضی هستند که معتقدند در همه‌ مسائل کوچک و بزرگ باید نسخه‌ غرب را آدم عمل بکند. نسخه‌ غرب هم لیبرال دموکراسی است. یعنی اصلاً دین و این حرفها در آن وجود ندارد. خود سردمداران لیبرال دموکراسی با پرچم لیبرالیسم و پرچم دموکراسی نقشه‌ تسلط بر دنیا را کشیده‌اند.جمهوری اسلامی وقتی می‌آید مردم‌سالاری را می‌آورد، آزادی را هم می‌آورد. منتها قید دین را هم در کنارش می گذارد، آن نقشه را به هم می زند. خود نفس گذاشتن دین در کنار مردم سالاری، دشمن‌درست‌کن است. دلیلش هم همین است که نقشه‌ آنها را ابطال می کند. 

تاکید رهبری بر اقدام مهم جمهوری اسلامی در زمینه ارائه «مردم سالاری دینی» به معنای خط بطلان کشیدن بر نظریه جدایی دین از سیاست با توجه به روند چند صد ساله تمدن غربی در زمینه جدایی دین ازدولت یا همان سکولاریسم است که به گفته ایشان به مثابه نقطه مرکزی هویت تمدن غرب مطرح است. بر خلاف تاکید اندیشمندان و دولتهای غربی در چند سده اخیر بر جدایی دین از دولت یا دین از سیاست، اما جمهوری اسلامی با ارائه رویکردی جدید یعنی مردم سالاری دینی توانسته به گونه ای موثر دین را در عرصه سیاست وارد کرده و چالشی جدی بر مدعای دیرینه دموکراسی های غربی یعنی ناسازگاری دین و سیاست ولزوم جدایی دین از دولت مطرح نماید.

در واقع مردم سالاری دینی به عنوان بدیلی برجسته در مقابل سکولاریسم غربی مطرح است. لذا این امر موجب خشم سردمداران غربی به ویژه آمریکا شده و یکی از تلاش های عمده غربی ها به ویژه انواع اقدامات مخرب و براندازنه آمریکا علیه ایران تلاش برای ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری و ناامید ساختن مردم ایران است. با این حال رشد فزاینده ایران اسلامی و پیشرفت های خیره کننده آن در عرصه های متعدد سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و نظامی به منزله شکست آشکار سیاست ها و اقدامات مخرب به سرکردگی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و نماد موفقیت مردم سالاری دینی در مقابل سکولاریسم غربی محسوب می شود.

کلیدواژه