حوت 21, 1401 12:09 Asia/Kabul

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان به خراسان رضوی موضوع سهولت ترانزیت کالا و ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین دو کشور مورد بحث قرار گرفت.

ابوالفضل چمندی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار داشت: سفر نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان به ایران پیرو وعده ای بود که وی سال گذشته برای بازدید از مرزهای مشترک دو کشور و اینکه بتوانیم در این مرزها سهولت بیشتری ایجاد کنیم.

وی افزود: یکی از محورهای گفت و گو که روی آن تاکید موکد شد ارزیابی از ترانزیت کالا و مدت زمان توقف کالا در گمرکات دو کشور و به حداقل رساندن آن بود و نیز بالا بردن زمان فعالیت گمرکات مشترک به ویژه در پایانه مرزی دوغارون که مقرر شد با هماهنگی در مراکز دو کشور به صورت 24 ساعته در آید.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی یکی دیگر از محورهای گفت و گو ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین دو کشور در مرز بود تا سرمایه گذاران دو طرف مرز به صورت منطقه آزاد بتوانند به گونه مشترک سرمایه گذاری داشته باشند و کالا در دو طرف منتقل شود.

چمندی عنوان کرد: ترانزیت عقبه بیشتری دارد زیرا افغانستان تلاش می کند خود را از مرز چین تا چابهار به آب های گرم برساند و شمال غرب چین را به اقیانوس و تاجیکستان متصل کند.

وی ابراز امیدواری کرد پس از این سفر که جمع بندی آن هم در آخر هفته جاری انجام می شود توافقات خوبی راجع به این موضوعات حاصل شود.

 

کلیدواژه