مسلمانان باید اتحاد خود را حفظ و توطئه های دشمنان اسلام را خنثی کنند
(last modified 1395-09-27T08:33:49+00:00 )
قوس 27, 1395 13:03 Asia/Kabul
  • مسلمانان باید اتحاد خود را حفظ و توطئه های دشمنان اسلام را خنثی کنند

بر همه مسلمانان ضروری است که اتحاد خود را حفظ و توطئه های دشمنان اسلام را خنثی کنند

کارشناس و تحلیلگر سیاسی افغان تاکید کرد: بر همه مسلمانان ضروری است که اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ و توطئه های دشمنان اسلام را خنثی کنند.

حبیب الله رفیع در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: امریکا و متحدینش علیه اسلام قد علم کرده و در هر جایی برای مسلمانان مشکل خلق می کنند و حتی در جامعه مسلمانان، وابستگان خود مانند داعش، القاعده و امثال آن را بوجود آورده اند.

وی تصریح کرد: از اینرو بر تمام مسلمانان واجب و ضروری است که همواره وحدت خود را حفظ کنند و این مشکلاتی را که بین خود دارند از بین ببرند.

به گفته این استاد دانشگاه جریانی که در سوریه، عراق، یمن، افغانستان، لیبی و برخی دیگر از کشورهای اسلامی بوجود آمده از سوی غربی ها سازماندهی شده تا مسلمانان را به جان هم بیندازند و برای همه این گروه ها اسلحه می دهند به عنوان نمونه در افغانستان، امریکایی ها هم به سربازان دولت اسلحه می دهند و هم به نیروهای طالبان و داعش تا در این کشور جنگ ادامه داشته باشد.

این کارشناس سیاسی گفت: مردم کشورهای اسلامی باید توطئه های دشمنان را بشناسند و برای پایداری اسلام و خنثی سازی دسایس دشمنان باهم متحد و یکپارچه شوند.

به گفته رفیع علمای کشورهای اسلامی برای آگاهی دهی جامعه مسوولیت بیشتری دارند اما آن ها از آن اتحادی که لازم است برخوردار نیستند، تعدادی از علما به فکر امت اسلامی هستند و آنگونه که باید عمل می کنند اما تعدادی از عالم نماها هم در خدمت استعمار قرار دارند که ریشه بسیاری از مشکلات در همین مساله است.

وی اضافه کرد: علمای واقعی جهان اسلام باید این عالم نماها را از صف خود خارج کنند، همفکری داشته باشند و متحد و یکپارچه علیه استعمار و استکبار قیام نمایند.

 

کلیدواژه