میزان 22, 1402 14:51 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: تمام بزرگان و افراد تاثیرگذار دنیا با احساس مسوولیت نسبت به مردم مظلوم فلسطین زمینه حمایت و کمک رسانی به آنان را فراهم کنند.

محمد مختاری در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری با اشاره به بیانیه حضرت آیت الله سیستانی از مراجع شیعه ساکن در عراق که از تمام مردم جهان خواسته در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بایستند و مانع آسیب رسانی بیشتر رژیم اشغالگر صهیونیستی به مردم فلسطین شوند، گفت: یکی بحث جامعه جهانی و سازمان های بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد و شورای امنیت است که فلسفه وجودی آن ها ایجاب می کند بی طرفانه برای حقوق بشر، امنیت بشر و دفاع از مظلومین اقدامات لازم را انجام دهند. ندای حضرت آیت الله سیستانی یک ندای عمومی بود که شامل همه و از جمله جامعه جهانی و سازمان های بین المللی می شود و سازمان ملل متحد اگر واقعا بی طرف است باید نسبت به این قضیه احساس مسوولیت داشته باشد و وظیفه خود را انجام دهد.

وی افزود: یک بحث دیگر کشورهای اسلامی و به ویژه کشورهای عربی است که در سکوت غمباری فرو رفته اند و بعضی از کشورها حتی با دشمن همکاری دارند، به عنوان مثال اردن فرودگاه های خود را در اختیار نیروهای امریکایی قرار داده تا از آنجا به رژیم صهیونیستی کمک فرستاده شود در حالیکه گذرگاه رفح که تنها راه ارتباطی غزه به بیرون است مسدود شده و آب و برق غزه قطع شده اما مصر و کشورهای دیگر مانند ترکیه و عربستان سعودی کوچکترین احساس مسوولیتی نمی کنند.

این کارشناس افغان یاد آور شد که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای هم در پیام خود تاکید کردند که دنیا باید نسبت به این قضایا بی تفاوت نباشد و احساس مسوولیت کند. همچنان لازم است که تمام بزرگان دنیا و کسانی که تاثیرگذار هستند در این زمینه اظهار وجود و صدای مظلومیت ملت فلسطین را بلند کنند و از هر طریق ممکن به آن ها کمک رسانی نمایند.   

مختاری با اشاره به تحولی هم که در غزه و فلسطین رخ داد، اظهار کرد: این قضیه تمامی تحلیلگران جهان را متحیر و متعجب کرد و حتی قدرت های بین المللی هم از تحلیل آن عاجزند و دست به فرافکنی زده اند، اقدامی که از طرف نیروهای مقاومت انجام شد برای جهان غیر محتمل به نظر می رسید و کاری بود که در طول هفتاد و پنج سال گذشته بی سابقه بود، چه در عرصه اطلاعاتی و چه در عرصه اقدامات نظامی و شجاعتی که نشان داده شد و همچنین تلفاتی که بر دشمن وارد شد. این مساله، دنیای غرب، رژیم صهیونیستی و حامیان آن ها را در شوک عمیقی فرو برد.

این کارشناس افغان بیان داشت: اسرائیلی ها پس از عملیات مجاهدان فلسطین اقدام به جنایات وحشیانه ای علیه مردم مظلوم غزه کردند، چندین روز است که غزه به صورت مداوم بمباران می شود و شهر غزه تبدیل به یک ویرانه شده، تمام راه های ارتباطی غزه مسدود شده و حتی آب و برق به روی آن ها قطع شده و یک جنایت بشری صورت گرفته در حالیکه دنیا هم چشم خود را به روی این جنایات بسته و فقط به کشته های صهیونیست ها و ضربه ای که به پیکر ارتش صهیونیستی وارد شده، فکر می کند.

وی اضافه کرد: دنیا در برابر جنایاتی که علیه مردم غزه انجام شده سکوت کرده و چشمان خود را بسته است. دنیای غرب که از قبل متحد صهیونیست ها بوده و در دنیای عرب هم سکوت مرگباری حاکم شده و آن همکاری که انتظار می رفت نسبت به مردم مظلوم فلسطین و غزه احساس نمی شود.

 

کلیدواژه