قوس 02, 1402 15:48 Asia/Kabul

کارشناس و فعال سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی برای وقت کشی و تلاش برای دستیابی به خواسته های وهمی خود توافق آتش بس با غزه را به تاخیر انداخته است.

داکتر محمد هاشم عصمت اللهی در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری با اشاره به تاخیر 24 ساعته توافق آتش بس چهار روزه با غزه که قرار بود از صبح امروز پنج شنبه آغاز شود، توسط رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف تعیین شده خود در جنگ غزه نرسید و اکنون به دنبال وقت کشی است، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که سران حماس باید دستگیر و از بین برده شوند و به انبارهای اسلحه حماس دست پیدا کنند که چنین نشد.

وی تصریح کرد: زمانی که آتش بس اعلام می شود طرفی دست پیش دارد که به اهداف خود رسیده باشد در حالیکه رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود نرسیده اما حماس دست پیش دارد زیرا هیمنه پوشالی صهیونیست ها را به چالش کشید و اقتدار نظامی و سیاسی آن ها را از بین برد بنابراین رژیم صهیونیستی علی رغم کشتارهای وحشیانه و نسل کشی که داشت در نبرد طوفان الاقصی شکست خورد و بعد از هفتاد و پنج سال با شکست مهلکی مواجه شد و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در این جنگ رژیم صهیونیستی ضربه فنی شد.

به گفته این کارشناس سیاسی به این ترتیب پیش از اینکه حماس شرایط خود را برای آتش بس اعلام کند، رژیم صهیونیستی گفته بود باید آتش بس را بپذیریم و نتانیاهو با ناراحتی گفت پذیرش آتش بس اقدام سختی است و واقعا هم برای رژیم صهیونیستی سخت است زیرا در طول بیش از چهل روز از آغاز جنگ غزه و جنایاتی که انجام داد، قلوب آزادگان جهان جریحه دار شد و افکار عمومی جهان نسبت به این رژیم تغییر کرد. اینکه اکنون صهیونیست ها آتش بس را به تاخیر می اندازند برای این است که با حیله و فریب وقت کشی کرده و به خواسته های وهمی خود برسند.  

عصمت اللهی عنوان کرد: اگر جنگ و جنایات صهیونیست ها ادامه پیدا کند حماس تانک ها، تجهیزات و نفرات بیشتری از رژیم صهیونیستی نابود می کند، در هر صورت برنده میدان حماس است و رژیم صهیونیستی شکست سختی می خورد و به این ترتیب صهیونیسم در آستانه سقوط حتمی قرار گرفته است.

این کارشناس سیاسی در مورد بحث تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس هم گفت: در این زمینه اما و اگرهایی وجود دارد زیرا اسرای دو طرف هم مراتبی دارندف برخی از آن ها افراد عادی هستند و برخی دارای موقعیت، تاثیرگذار و یا درجه دار هستند، در ابتدای عملیات طوفان الاقصی نیروهای حماس تعدادی از ژنرالان و فرماندهان رژیم صهیونیستی را اسیر گرفتند که این مساله سبب چانه زنی و کشمکش در بحث تبادل اسرا خواهد بود و هر طرف می خواهد امتیاز بیشتری بگیرد.

وی اضافه کرد: به هر صورت دست صهیونیست ها خالی است و تلفات واقعی آن ها در این جنگ بسیار بیشتر از آمار اعلام شده است و اگر آمار واقعی از تعداد تلفات آن ها به ویژه درجه داران این رژیم اعلام شود روحیه صهیونیست ها تضعیف می شود.

 

کلیدواژه