نگرانی ها از فعالیت های داعش در افغانستان بجا است اما فعالیت این گروه محدود شده است
(last modified 1395-10-12T07:43:22+00:00 )
جدی 12, 1395 12:13 Asia/Kabul
  • نگرانی ها از فعالیت های داعش در افغانستان بجا است اما فعالیت این گروه محدود شده است

نگرانی ها از گسترش فعالیت های داعش در افغانستان در آینده بجا است اما فعالیت این گروه اخیراً محدود شده و از قدرت چندانی برخوردار نیست

والی سابق ولایت کاپیسا در جنوب شرق افغانستان گفت: نگرانی ها از گسترش فعالیت های داعش در افغانستان در آینده بجا است اما فعالیت این گروه اخیراً محدود شده و از قدرت چندانی برخوردار نیست.

جنرال محراب الدین صافی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل در خصوص ابراز نگرانی هایی در مورد افزایش فعالیت های داعش در افغانستان در صورت پایان جنگ در سوریه اظهار داشت: این نگرانی ها تا حدی بجا است و این امکان وجود دارد که در آینده داعش به عنوان تهدیدی در افغانستان تلقی شود.

این آگاه سیاسی در مورد ادعای یک سخنگوی نیروهای خارجی در افغانستان در رابطه با محدود شدن فعالیت های داعش در سه ولسوالی (شهرستان) در شرق افغانستان گفت: آنگونه که ادعا می شد فعالیت های نیروهای داعش در افغانستان وسعت پیدا نکرده است.

صافی تصریح کرد: در ابتدا، ظهور و بروز نیروهای داعش در برخی از ولسوالی های شرق افغانستان صورت گرفت و به برخی مناطق جنوبی و غربی هم گسترش یافت اما به نظر می رسد که اخیراً فعالیت های آن ها محدود شده باشد.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اظهارات حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان مبنی بر اینکه هشتاد درصد نیروهای داعش فعال در افغانستان اتباع پاکستانی هستند گفت: سرمنشاء داعش از کشورهای حوزه خلیج و کشورهایی مانند لیبی، سوریه و عراق است و در کشورهای دیگری هم دیده شده اند.

وی اضافه کرد: این احتمال هم وجود دارد که بخش هایی از نیروهای طالبان که با بخش های دیگری از این گروه دچار اختلاف و مشکل شده اند به گروه داعش پیوسته باشند و فعالیت های خود را در قالب این گروه انجام دهند.

 

کلیدواژه