سنبله 28, 1403 15:13 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی افغان گفت: جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان عمل تروریستی و بزدلانه بود و بیانگر این است که رژیم کودک کش در کنترل و مقابله با پهپادها و مبارزه نیروهای حزب الله ناتوان شده است.

حجت الاسلام سید جواد وحیدی کارشناس سیاسی افغان در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری با اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان گفت: این یک عمل تروریستی و بزدلانه بود و بیانگر این است که رژیم کودک کش در کنترل و مقابله با پهپادها و مبارزه نیروهای حزب الله ناتوان شده است.

وی ضمن با بیان این موضوع که عملیات روز گذشته اسرائیل در لبنان انعکاس وسیعی پیدا کرده و بگونه ای جلوه داده شده است که گویا این عملیات قدرت نمایی برای اسرائیل است افزود: نفوذ و هک در امن ترین مراکز الکترونیکی و فضاهای سایبری آمریکا نیز اتفاق افتاده است و هک کردن وسایل ارتباطی کار آسانی برای متخصصین این حوزه می باشد و این مسئله نشان از قدرت رژیم صهیونیستی ندارد.

وی افزود: این اتفاق در حمایت از مردم مقاوم غزه و محور مقاومت هیچ خللی ایجاد نمی کند، و مردم جهان به زودی شاهد پاسخ این عملیات تروریستی خواهند بود.

این کارشناس افغانستانی بیان داشت: رژیمی که همیشه خود را یک قدرت برتر منطقه ای به خصوص در حوزه نظامی می دانست حالا در محاصره گروه های شبه نظامی است، اختلافات شدید میان خود سران رژیم صهیونیستی و بحث اخراج وزیر دفاع اسرائیل ازکابینه، تظاهرات گسترده در مناطق رژیم اشغالگر قدس، وحشتی که مردم اسرائیل امروزه دارند و نبود امنیت برای آن ها و اقتصاد درحال فروپاشی رژیم صهیونیستی، همگی از فروپاشی همه جانبه این رژیم  حکایت دارد.

رسانه‌ها عصر روز سه‌شنبه از منفجر شدن چند دستگاه ارتباطی (پیجر) در چند منطقه لبنان خبر دادند.

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ ای درباره ماهیت و شکل انفجارهای دستگاه‌های ارتباطی پیجر در بیروت، پایتخت این کشور از تحقیقات خود درباره دلیل این انفجارهای همزمان خبر داد.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد، تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام پیجر که توسط واحدها و مؤسسات مختلف مورد استفاده قرار گرفته بود، به شکل مبهمی منفجر شدند. ‏

در این بیانیه آمده است، نهادهای ذی‌ربط حزب‌الله لبنان در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای یافتن دلایل وقوع این انفجارهای همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان‌های مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان هستند.

حزب الله لبنان تاکید کرد که مقاومت در همه سطوح و واحدهای مختلف آن در بالاترین سطح آمادگی برای دفاع از این کشور و ملت آن است

کلیدواژه