میزان 12, 1403 11:20 Asia/Kabul

دبیر شورای عالی علما و نخبگان اهل سنت افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: عملیات وعده صادق 2 تنبیه کوچکی برای رژیم صهیونیستی بود.

مولوی محمد یعقوب سامانی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار کرد: دشمنان اسلام و در راس امریکا یقین داشته باشند که هنوز انتقام جبهه مقاومت باقی مانده و سربازان اسلام از کشورهای مختلف اسلامی و ملت های آزاده انتقام شدیدی از رژیم صهیونیستی به خاطر جنایاتش خواهند گرفت.

معاونت آموزشی جامعه النور الاسلامیه عنوان کرد: پس از ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در تهران و ترور سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله تمام امت اسلامی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی مستضعفان جهان انتظار داشت که پاسخ دهد و عملیات وعده صادق 2 هم حرکت کاملا به جایی بود و تمام مسلمانان جهان از آن حمایت کردند.

به گفته سامانی این عملیات یک بعد دینی حمایت از مستضعفان داشت از این لحاظ که جمهوری اسلامی ایران حامی مستضعفان جهان است و تنها کشوری می باشد که در برابر رژیم اسرائیل ایستاده است، در بعد بین المللی هم اعلام شد که دست متجاوزین قطع خواهد شد، اگر امریکا و اسرائیل هوشیار باشند به آن ها پیام داده شده که سر جای خود بنشینند اما اگر هوشیار نباشند، ریسک کنند و بخواهند غیرت جوانان کشورهای اسلامی اعم از ایران، افغانستان، یمن و دیگر کشورها را بیازمایند نابودی اسرائیل را درپی خواهد داشت.

وی با اشاره به ابراز شادی مسلمانان از اجرای عملیات وعده صادق 2 و خوشحالی مهاجرین افغانستانی شیعه و سنی در جمهوری اسلامی ایران هم یادآور شد: پس از این عملیات به صورت متحد و منسجم این حرکت اسلامی را مورد استقبال و حمایت قرار دادیم.

 

کلیدواژه