آیت الله هاشمی در کنار امام راحل آرام گرفت
(last modified Wed, 11 Jan 2017 08:05:05 GMT )
جدی 22, 1395 12:35 Asia/Kabul

پیکر آیت الله رفسنجانی در مرقد مطهر امام خمینی (ره) به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر آیت الله هاشمی رفسنجانی در میان حزن و اندوه همه دوستداران انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی، پس از تشییع با شکوه و کم نظیر به مرقد مطهر امام خمینی (ره) منتقل و در کنار مرقد بنیانگذار نظام اسلامی آرام گرفت.

حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری صبح امروز با حضور در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام نماز خواندند و پس از آن ملت قدرشناس ایران این سرباز وطن را در آغوش خود گرفتند.

ملت بزرگ ایران امروز سه شنبه بیست و یکم دی ماه در مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، صحنه هایی از وفاداری و دلدادگی خود به انقلاب اسلامی و استوانه های آن به نمایش گذاشتند.

در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی علاوه بر مردم سوگوار ایران روسای قوا و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری حضور یافتند و پیکر وی را تا خانه ابدی مشایعت کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از عمری مجاهدت در راه انقلاب اسلامی، یکشنبه شب بر اثر سکته قلبی به ملکوت اعلی پیوست.

مقامات لشکری و کشوری و اقشار مختلف مردم، طی روز و شب گذشته، با حضور در حسینیه جماران، ضمن سوگواری، با این یار دیرین امام و رهبری، وداع کردند. 

هیئت دولت به منظور تجلیل از یار دیرین امام و رهبری، 3 روز عزای عمومی و امروز(سه شنبه)21 دی را تعطیل عمومی اعلام کرده است.