نحوه شهادت یحیی السنوار تبلیغات دروغین رژیم صهیونیستی و قهرمانی فرماندهان مقاومت را ثابت کرد
(last modified 1403-07-28T09:54:42+00:00 )
میزان 28, 1403 14:24 Asia/Kabul

کارشناس و فعال فرهنگی-اجتماعی افغانستانی تاکید کرد: نحوه شهادت یحیی السنوار تبلیغات دروغین رژیم صهیونیستی و قهرمانی و مردمی بودن فرماندهان مقاومت را به اثبات رساند.

حجت الاسلام دکتر سید جواد وحیدی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری ضمن تبریک و تسلیت شهادت مجاهد نستوه فرمانده قهرمان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و رئیس دفتر سیاسی این جنبش در حال مبارزه، اظهار کرد: شهادت این مجاهد با سلاح و در میدان نبرد در حالی رخ داد که رژیم اشغالگر قدس تبلیغات وسیعی راه انداخته بود که او جان مردم غزه را به خطر می اندازد و خودش در تونل ها بسر می برد و در امان است. اما او تا پای جان در مقابل رژیم متجاوز و کودک کش صهیونیستی ایستاد و مردانه جام شهادت نوشید.

رئیس بنیاد فرهنگی-اجتماعی افغانستانی های مقیم جمهوری اسلامی ایران گفت: شهید سنوار مغز متفکر و طراح عملیات متعدد مهم علیه رژیم اسرائیل و شخصیتی بود که در ایجاد ساختارهای امنیتی در درون تشکیلات حماس نقش بارزی داشت و سال ها اسارت را نیز در زندان های مخوف رژیم اشغالگر سپری کرد. به ویژه در این اواخر طراح دو عملیات مهم به نام های شمشیر قدس و طوفان الاقصی بود که تحولات مهمی را در منطقه به وجود آورد.

وحیدی عنوان کرد: رژیم اسرائیل و سازمان های اطلاعاتی آن در حالیکه طی بیش از یکسال تمام زیرساخت های غزه را ویران کردند نتوانستند به شخصی که در حال عبور و مرور بوده دست پیدا کرده و او را دستگیر کنند و بر اساس آنچه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده به صورت اتفاقی یحیی سنوار را به شهادت رسانده و به عنوان فرد مسلحی که در یک خانه سنگر گرفته به او حمله کرده است پس هنری به خرج نداده است.

این فعال فرهنگی-اجتماعی گفت: شهادت یحیی سنوار چند نکته مهم را به اثبات رساند؛ یکی اینکه تبلیغات رژیم صهیونیستی دروغین است، دیگر اینکه رهبران و فرماندهان قهرمان و مجاهد مقاومت در کنار مردم هستند، چه خانواده شهید هنیه و چه شهید سنوار و نیز شهادت فرمانده سنوار به این شکل الهام بخش است و مقاومت را مقاوم تر از قبل خواهد کرد.

به گفته رئیس بنیاد فرهنگی-اجتماعی افغانستانی های مقیم جمهوری اسلامی ایران جنبش حماس یک تفکر، باور و عقیده است، استراتژی مقاومت در مقابل ذلت مذاکره، باور به خدا و نصرت الهی و تفکری است که بر اساس آن با توکل بر خدای متعال می توان در مقابل یک رژیم مسلح به سلاح های مدرن و کشتار جمعی ایستاد.

وحیدی تاکید کرد: حماس نابود شدنی نیست چون یک تفکر است. شهادت رهبران آن هم سابقه دارد، بارها فرماندهان حماس به شهادت رسیده اند از عزالدین قسام گرفته تا شیخ احمد یاسین و شهید رنتیسی و چند ماه قبل هم شاهد شهادت اسماعیل هنیه رئیس اسبق دفتر سیاسی حماس بودیم که یحیی سنوار به جای او انتخاب شد و حتی شاهد عملیات موفق حماس علیه رژیم صهیونیستی بودیم.

وی اضافه کرد: تعداد زیادی از مجاهدان تربیت شده یحیی سنوار و رهبران حماس در خارج همه به مبارزه ادامه خواهند داد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم پس از شهادت یحیی سنوار گفت که جنگ پایان نیافته، این به معنی آن است که مجاهدان دیگر راه او را ادامه خواهند داد.

 

کلیدواژه