اذعان آمریکا به ادامه کشتار غیر نظامیان در عراق
(last modified 1396-01-06T07:59:53+00:00 )
حمل 06, 1396 12:29 Asia/Kabul
  • اذعان آمریکا به ادامه کشتار غیر نظامیان در عراق

منابع غربی اعلام کردند؛ ارتش آمریکا مسئولیت کشتار غیرنظامیان را در شهر موصل در شمال عراق به عهده گرفته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، مرکز فرماندهی آمریکا اعلام کرد، در حمله جنگنده های ارتش این کشور به غرب موصل ده ها غیرنظامی عراقی کشته و شمار بسیاری هم زخمی شدند.

در عین حال مرکز فرماندهی آمریکا در چارچوب فرافکنی در خصوص جنایاتش در عراق مدعی شده است که  جنگنده های این کشوربه درخواست نیروهای دولتی عراق به این منطقه حمله کرده اند. این در شرایطی است که خبرها از افزایش شمارقربانیان جنایت جدید آمریکا در عراق حکایت   دارد.  بر اساس آخرین گزارشهای منتشر شده ،  شمار قربانیان حمله ائتلاف آمریکا به محله مسکونی در موصل به 263 کشته رسید.

 به گفته ساکنان موصل، دو حمله هوایی در تاریخ های سیزده و هفده مارس به محله های مسکونی غرب این شهر صورت گرفته است. 

حملات هوایی آمریکا  باعث مرگ هزاران غیرنظامی شده است که در گزارش های ارتش آمریکا از این کشتارها با عبارت "تلفات حاشیه ای" یاد می شود. ارتش آمریکا دو ماه پیش اذعان کرده بود که در حملات اشتباهی نیروهای ائتلاف در سوریه و عراق در یک سال گذشته حدود صد غیر نظامی کشته شده اند. با این حال وزارت دفاع روسیه در گزارشی آمار تلفات حمله ائتلاف به سرکردگی آمریکا ضد غیر نظامیان در سوریه و عراق طی این مدت را حدود یک هزار تن اعلام کرده است.

بسیاری از ناظران سیاسی با توجه به شواهد و قرائن موجود جنایات  آمریکا را در چارچوب اهداف و مقاصد مشکوک و مغرضانه آمریکا در سوریه و عراق ارزیابی می کنند. با نگاهی به تحولات عراق و تحرکات آمریکا در قبال آن می توان فهمید که آمریکا هدفی جز  تقویت تروریستها و دادن فرصت به آنها را ندارد .  در این زمینه با اشتباه و خطای انسانی و حربه هایی نظیر غیر عمدی خواندن فجایعش در کشورهای مختلف از جمله عراق و یا ادعای اینکه عملیات منجر به جنایات آمریکا به درخواست دولت این کشور صورت گرفته است  در صدد توجیه جنایاتش در عراق است.

 تمامی شواهد حاکی از آن است که  جنایات آمریکایی ها یک اقدام عمدی و  در هماهنگی با سیاست تروریستها در به خاک وخون کشیدن غیر نظامیان بوده است .

اساسا" با توجه به تجهیزات پیشرفته ای که آمریکائیها در اختیار دارند و در مورد این توانایی ها نیز تبلیغات گسترده ای به راه انداخته اند تشخیص  اماکن مسکونی و مکان هایی که تروریستها در آن مستقر شده اند کار بسیار ساده است . به هرحال عدم توانایی آمریکائیها در تشخیص چنین مقوله هایی که از نظر نظامی مسائلی بدیهی محسوب می شود از ضعف آمریکا که مدعی توانایی و قابلیت ها برای مبارزه با تروریسم است حکایت دارد . بی تردید چنین ضعفهایی می تواند برای مردم منطقه تبعات مرگبار تری را به همراه داشته باشد. در این چارچوب  کشتار دانش آموزان در موصل عراق، حمله به مراسم سوگواری در منطقه داقوق کرکوک عراق که به کشته شدن 25 غیرنظامی از جمله  15 زن منجر شد، از جمله اقدام‌های  ائتلاف آمریکایی ضد تروریسم در ماههای اخیر در عراق بوده که با سکوت سازمان ملل مواجه شده است. 

 ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد تروریسم عملا" به ماشین کشتار مردم و نیروهای ارتش  در سوریه و عراق تبدیل شده است و اقداماتش خلل جدی را در روند  مبارزه با تروریسم  ایجاد کرده است.

تحولات عراق نشان می دهد که  موفقیتهای مردم عراق در مبارزه با تروریسم و پاکسازی مناطق بیشتری از خاک عراق از وجود تروریستها موجبات سرخوردگی و درعین حال سردرگمی تروریستها و حامیانشان شده ودر چنین وضعیتی آنان ضمن انتقامجویی از مردم در صدد تحت الشعاع قرار دادن روند فزاینده شکستهایشان در عراق هستند. در چنین شرایطی جهانیان همچنان شاهد تشدید جنایات تروریستها در عراق از جمله سوء استفاده آنان از کودکان در مسیر اقدامات تروریستی خود و نیز تشدید حملات آمریکا به غیر نظامیان که درجریان آن شمار زیادی از کودکان کشته شدند، هستند.    

کلیدواژه