دیدگاه رهبری درباره چرایی مشکلات کنونی جامعه اسلامی
(last modified Sun, 28 May 2017 07:52:56 GMT )
جوزا 07, 1396 12:22 Asia/Kabul
  • دیدگاه رهبری درباره چرایی مشکلات کنونی جامعه اسلامی

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در محفل نورانی انس با قرآن کریم در نخستین روز ماه مبارک رمضان، علت بدبختی و گمراهی بشر و دنیای امروز را پاسخ‌های غلط و انحرافی به سؤالات فرا روی زندگی بشر خواندند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر شنبه افزودند: خداوند انسان‌ها را برای ارتباط، محبت و کمک به یکدیگر خلق کرده است، اما امروز در همه جای دنیا جنگ، ناامنی، ترس و گمراهی وجود دارد. رهبر معظم انقلاب اسلامی، نجات از این گرفتاری‌های را در گرو هدایت قرآنی دانستند و گفتند: متأسفانه امروز جامعه اسلامی مانند سایر جوامع دچار مشکل است و افرادی نالایق سرنوشت برخی جوامع اسلامی را در دولت‌هایی همچون سعودی در دست گرفته‌اند.

تحرکات چند ساله عربستان سعودی به عنوان کشوری اسلامی و خادم الحرمین الشریفین، در تضاد با آموزه‌های اسلامی بوده و مشکلاتی را  در جامعه اسلامی به وجود آورده است. عربستان سعودی همزمان با شعار اسلامی و دفاع از مسلمانان در مسیر دشمنان حرکت می‌کند و امروز، کار به جایی رسیده است که ریاض با دشمنان اصلی مسلمانان همکاری و قرارداد نظامی امضاء می‌کند.

رویکرد عربستان در مجموعه جهان اسلام، رویکردی منافقانه است؛ به جای کمک به حل مشکلات امت اسلامی، در سوریه با تروریست‌ها همکاری می‌کند؛ در یمن به خاطر منافع سیاسی و طایفه‌گرانه، در حال کشتار مردم بی دفاع این کشور است؛ در بحرین به جای دفاع از خواست مردمی با همکاری رژیم آل خلیفه، اعتراض‌های مسالمت آمیز را سرکوب می‌کند. همین سیاست در خود عربستان سعودی هم وجود دارد و مناطق شرقی این کشور حدود بیست روز است آماج حملات نظامیان سعودی قرار دارد.

سیاست داخلی و خارجی عربستان سعودی اکنون همسو با کفار و دشمنان جهان اسلام است. تضییع حقوق شهروندی در این کشور به طور همزمان در دیگر کشورهای منطقه با همکاری عربستان‌سعودی ادامه دارد. به طور کلی؛ علت وضعیت کنونی جهان اسلام، توجه نکردن به آموزه‌های دین اسلام بوده که در قرآن کریم تجلی یافته است.

مانوس شدن حاکمان سعودی با کفار در حالی است که به ظاهر خود را معتقد به کتاب آسمانی می‌دانند و حتی میلیون‌ها نسخه از قرآن کریم را منتشر می‌کنند، اما در عمل کاری می‌کنند که نه فقط سودی برای مسلمانان ندارد، بلکه در ضدیت با آموزه‌های اسلامی قرار دارد. وحدت و پکپارچگی مورد توجه آموزه‌های اسلامی است، اما عربستان‌سعودی در حال رو در رو قرار دادن ملت و دولت‌‌های اسلامی است. 

همکاری عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی هم ضربه دیگری به پیکره جهان اسلام است. عربستان سعودی درحالی ادعای حمایت از مردم مظلوم فلسطین را دارد که با جنایتکاران اسرائیلی ارتباط برقرار کرده است و همزمان با سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به ریاض، پرواز مستقیم به تل آویو برقرار کرد.

مجموعه رفتاری عربستان سعودی به نفع و سود جهان اسلام نیست و دشمنان وحدت امت اسلامی یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکا با وعده‌های فریبنده، سیاست خود را از طریق عربستان پیش می‌برند. استفاده ابزاری آمریکا از عربستان در قرارداد نظامی 110 میلیادری نمایان است. در همین چارچوب؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به خیال واهی برخی کشورهای مرتجع که تصور می‌کنند می‌توان با پول، صمیمیت دشمنان اسلام را جلب کرد، تاکید کردند واقعیت این است که صمیمیتی وجود ندارد و همان‌طور که خود آمریکایی‌ها گفتند، آنها را می‌دوشند و در نهایت ذبحشان می‌کنند.

کلیدواژه