پاکستانی ها از تروریست ها حمایت می کنند، تا علیه دولت افغانستان اقدام کنند
(last modified Sun, 28 May 2017 11:04:49 GMT )
جوزا 07, 1396 15:34 Asia/Kabul

پاکستانی ها از تروریست ها حمایت می کنند و آن ها را تقویت و تجهیز می کنند تا علیه دولت افغانستان بجنگند

کارشناس و خبرنگار افغان تاکید کرد: امروز بر کسی پوشیده نیست که پاکستانی ها از تروریست ها حمایت می کنند، زخمی های آن ها را درمان کرده و برای آن ها اسلحه تهیه می نمایند و آن ها را تامین مالی می کنند تا علیه دولت افغانستان بجنگند.

نجیب الله مسافر در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به اتهاماتی که از سوی پاکستانی ها علیه دولت افغانستان در مورد حمایت از گروه های تروریستی وارد شده گفت: در این اواخر فشارهایی از سوی جامعه جهانی بر پاکستان به خاطر حمایتش از تروریست ها وارد شده، پاکستانی ها هم به خاطر انحراف افکار عمومی و رفع اتهام از خود، بر افغانستان اتهام وارد می کنند.

وی افزود: افغانستان و پاکستان از گذشته ها علیه یکدیگر اتهاماتی را در مورد حمایت از تروریست ها و اقدام علیه کشور مقابل وارد می کردند، مقامات و مردم افغانستان هم پاکستان را به عنوان کشوری می شناختند که حامی تروریست ها بوده و از این طریق برای مردم افغانستان مشکل ایجاد کرده است. اما امروز این مساله برای مردم دنیا آشکار شده است.

این عکاس-خبرنگار افغان عنوان کرد: با توجه به مرز طولانی بین دو کشور و ضعف دولت افغانستان، این دولت هنوز نمی تواند بطور کامل تشخیص دهد کسانی که از این مرزها عبور و مرور می کنند اتباع افغانستان هستند یا اتباع پاکستان. از همین رو پاکستانی ها به مناطقی از خاک افغانستان نفوذ کرده و زمینه های آموزش و تجهیز تروریست ها را فراهم کرده اند. اتهام پاکستانی ها اما در مورد وجود گروه های تروریستی در خاک افغانستان که علیه پاکستان فعالیت می کنند کاملاً نادرست است.

مسافر گفت: این پاکستانی ها هستند که سال هاست برای افغانستان مشکل ایجاد می کنند و حتی در ولایات شرقی این کشور حملات توپخانه ای انجام می دهند، چندی پیش هم نیروهای نظامی پاکستانی در مرز جنوبی سپین بولدک قندهار با تانک هایشان از خط مرزی عبور کرده بودند که با پاسخ نیروهای افغان مواجه شدند.

وی اضافه کرد: این اقدامات پاکستانی ها رفته رفته شرایطی را ایجاد خواهد کرد که دیگر هیچ شهروند افغان، پاکستان را به عنوان یک همسایه خوب نشناسد و هر شهروند افغان بر این عقیده باشد که پاکستان در ناامنی ها و مشکلاتشان دخیل است.

 

کلیدواژه