سرطان 11, 1396 17:00 Asia/Kabul

مسوولان رسانه های کشورهای اسلامی حرف ها و شعارهای خود را در حد حرف و شعار باقی نگذارند و به آن ها عمل کنند

رئیس شورای علمای شیعه افغانستان به مسوولان رسانه های کشورهای اسلامی توصیه کرد که حرف ها و شعارهای خود را در حد حرف و شعار باقی نگذارند و در عمل پیاده کنند.

آیت الله محمد آصف محسنی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در حاشیه نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی در مشهد مقدس گفت: در صورتی که مسوولان کشورهای اسلامی و مسوولان و فعالان رسانه ای جهان اسلام به طرح ها و سخنان خود در اجلاس ها و همایش ها عمل کنند برای جهان اسلام بسیار مفید است.

رئیس حوزه علمیه خاتم النبیین کابل و مهمان ویژه اجلاس تاکید کرد: رسانه ها و مطبوعات کشورهای اسلامی نیاز به یک انقلاب فرهنگی و رسانه ای دارند و هنوز برنامه های بسیاری از آن ها مطابق معیارهای اسلامی نیستند و نشانه هایی از ابتذال در آن ها مشاهده می شود که باید رفع شود.

آیت الله محسنی که تلویزیون اسلامی تمدن در کابل در مجموعه تحت مدیریت وی فعالیت می کند با اشاره به بحث آزادی بیان در برخی کشورها و از جمله افغانستان و چگونگی استفاده رسانه ها از آن گفت: این مربوط به خود افراد و دست اندرکاران رسانه ها است که چه برداشتی از آزادی بیان دارند، عده ای آزادی بیان را تشویق مردم به پیروی از فرهنگ غربی می دانند و برخی هم استفاده مناسبی از آن می کنند.

وی افزود: فرهنگ اسلامی نسبت به سایر فرهنگ ها و بویژه فرهنگ غربی بسیار غنی تر است و مسلمانان باید اعتماد به نفس داشته باشند و به فرهنگ خود عمل کنند.

آقای محسنی در رابطه با چگونگی عملکرد رسانه های افغانستان هم گفت: اگر رسانه های افغانستان با فرهنگ و احکام اسلامی آشنا باشند در حال حاضر این زمینه برای آن ها فراهم است که در جهت ترویج این فرهنگ تلاش کنند.

 

کلیدواژه