اسد 08, 1396 18:16 Asia/Kabul
  • برخی کشورهای منطقه از جمله پاکستان به وظایف خود در قبال مبارزه با تروریزم عمل نکرده اند

برخی کشورهای منطقه از جمله پاکستان به وظایف خود در قبال مبارزه با تروریزم و همکاری با افغانستان در این زمینه عمل نکرده اند

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: برخی کشورهای منطقه از جمله پاکستان به وظایف خود در قبال مبارزه با تروریزم و همکاری با افغانستان در این زمینه عمل نکرده اند.

محراب الدین صافی والی سابق ولایت کاپیسا در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در رابطه با اعلام  وزارت دفاع افغانستان مبنی بر اینکه پاکستان به دنبال فشارهای جامعه جهانی، دهشت افکنان را ترغیب به حملات بیشتر به افغانستان کرده است، گفت: صداقت لازم برای مبارزه با دهشت افکنان در برخی کشورهای منطقه وجود ندارد.

وی افزود: کشورهای همسایه افغانستان باید برای از بین رفتن دهشت افکنی که در داخل و در مرزهای این کشور وجود دارد و مبارزه با تروریست ها، همکاری کنند و این صورت به نفع همه کشورهای منطقه خواهد بود.

این کارشناس افغان با بیان اینکه برقراری صلح و ثبات دایمی در افغانستان و منطقه از ضروریات است و اگر در این راستا تلاش های مشترکی صورت بگیرد به نفع کل منطقه خواهد بود اظهار امیدواری کرد که افغانستان، کشورهای همسایه و منطقه تمام تلاش خود را برای سرکوب گروه های تروریستی به خرج بدهند.

صافی اضافه کرد: لازمه این مساله هم عملکرد صادقانه تمام کشورهای مرتبط با این قضیه است، افغانستان پیامدهای ناگوار تروریزم را شاهد بوده و در مبارزه با آن هم صداقت لازم را دارد و تلاش زیادی هم انجام می دهد، اما این صداقت و تلاش باید در تمام کشورهای همسایه و منطقه وجود داشته باشد تا نتایج مطلوب حاصل شود.

 

کلیدواژه