سنبله 14, 1396 18:08 Asia/Kabul

مسلمانان جهان باید یکپارچه و یکصدا بر دولت میانمار و گروه هایی که در این کشور دست به کشتار مسلمانان می زنند فشار وارد کنند

کارشناس و فعال سیاسی-اجتماعی افغان تاکید کرد: مسلمانان جهان باید یکپارچه و یکصدا بر دولت میانمار و گروه هایی که در این کشور دست به کشتار مسلمانان می زنند فشار وارد کنند تا دست از این جنایات بردارند.

محمد مختاری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: بر اساس گفته های معصومین اگر مسلمانی به فکر مسلمانان دیگر نباشد مسلمان حقیقی نیست اما سال هاست مردم مظلوم و بی دفاع میانمار توسط بت پرستان حاکم در آن کشور قتل عام می شوند در حالیکه بسیاری از کشورهای قدرتمند اسلامی به لحاظ اقتصادی، نظامی و ارتباطات بین المللی، کاری در این زمینه انجام ندادند.

وی افزود: امت اسلامی می تواند با اتحاد و یکپارچگی چند کار عمده انجام دهد به عنوان مثال از نظر سیاسی باید سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل متحد را تحت فشار قرار دهند، اگر بیش از پنجاه کشور اسلامی همه یکپارچه و یکصدا در سازمان ملل فریاد بزنند، دولت میانمار از این فریاد به خود می آید و دست از جنایت بر می دارد.

به گفته این کارشناس افغان مسلمانان می توانند برای آن دسته از مردم میانمار که زنده مانده اند اما خانه و زندگی، مال و دارایی خود را از دست داده اند کمک های مالی برسانند و به فکر اعطای پناهندگی و پناه دادن به مهاجرین میانمار باشند تا دیگر در آب ها غرق نشوند و پشت مرزهای بنگلادش و دیگر کشورها از بین نروند.

مختاری عنوان کرد: مسلمانان همچنان باید یک ارتش متحد اسلامی ایجاد کنند و با قوه قهریه به سراغ دولت میانمار بروند، اگر چند کشتی از کشورهای اسلامی با پرچم و هدف واحد به سوی میانمار حرکت کنند دولت میانمار و بت پرستان دست از جنایات خود بر می دارند.

این فعال اجتماعی یادآور شد که قبل از همه این ها هماهنگی، همسویی و همصدایی امت اسلامی و جهان اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است که باید علیه دولت میانمار بسیج شوند و جنایت های آن را محکوم کنند.

وی همچنان خاطرنشان کرد: افغانستان هم به عنوان یک کشور اسلامی و ملت این کشور به عنوان یک ملت مسلمان که ظلم، ستم، گردن زدن و جنایت های مختلف را تجربه کرده اند، درد مردم میانمار را به خوبی احساس می کنند.

مختاری بیان کرد: دولت میانمار که دست به چنین جنایاتی می زند و یا گروه های تبهکاری که این اقدامات را انجام می دهند و دولت میانمار سکوت می کند، با این سکوت رضایت خود را نشان می دهد و این وظیفه امت اسلامی است که یکپارچه و یکصدا همه امکانات خود را علیه این دولت و گروه های تبهکار بسیج کرده و از تمام ظرفیت خود استفاده کند تا سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی جنایات در میانمار را به عنوان جنایت جنگی بشناسند و دولت میانمار را تحت فشار قرار دهند.

وی اضافه کرد: امریکا و برخی کشورهای دیگر کره شمالی را که به خاطر دفاع از خود اسلحه می سازد این همه تحت فشار قرار می دهند و جمهوری اسلامی ایران را که فقط برای دفاع از مرزهای خود اسلحه تولید می کند تحت فشار و تحریم قرار می دهند اما در مورد دولت میانمار و گروه هایی در این کشور که این همه جنایت جنگی انجام می دهد و انسان ها را قتل عام می کند مهر سکوت بر لب زده اند.

 

کلیدواژه