عقرب 02, 1396 17:38 Asia/Kabul

تاکنون هشت هزار نفر از مهاجرین ساکن استان خراسان رضوی برای اعزام به عتبات عالیات در مراسم اربعین حسینی ثبت نام قطعی شده اند

مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: تاکنون هشت هزار نفر از مهاجرین ساکن استان خراسان رضوی برای اعزام به عتبات عالیات در مراسم اربعین حسینی ثبت نام قطعی شده اند.

محمد عجمی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در حاشیه کنفرانس خبری اش گفت: امسال دومین سال است که اتباع خارجی دارای کارت آمایش برای مراسم اربعین حسینی به عتبات عالیات مشرف می شوند که از ابتدای مهرماه پیش ثبت نام این برنامه در دفاتر کفالت آغاز شد.

وی با بیان اینکه تا پایان مهرماه 33 هزار نفر کار پیش ثبت نام را انجام دادند اظهار داشت: این پیش ثبت نام تا هشتم آبان ماه تمدید شده و پس از پیش ثبت نام افراد نوبتی دریافت می کنند که ثبت نام قطعی را انجام دهند که تاکنون هشت هزار نفر ثبت نام قطعی شده اند.

مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد که هماهنگی های لازم با دستگاه های ذیربط و ستاد مردمی اربعین از خود مهاجرین انجام شده تا مهاجرین امسال در شرایط بهتر و مطلوب تری به عتبات عالیات مشرف شوند.

به گفته عجمی بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع خارجی وزارت کشور ایران و کمیته اربعین اتباع خارجی در اداره اتباع خارجی خراسان رضوی، مهاجرینی که دارای پاسپورت دستنویس قدیمی با اقامت معتبر هستند می توانند برای اعزام به عتبات عالیات به دفاتر کفالت مراجعه و پیش ثبت نام خود را انجام دهند.

وی در خصوص طرح آمایش جدید هم گفت: کارت های آمایش مرحله یازدهم که تا پایان خرداد ماه سال جاری اعتبار داشت به مدت شش ماه تمدید اعتبار شد که از هجدهم مهرماه کار تعویض کارت های آمایش مرحله یازدهم و صدور کارت های آمایش مرحله دوازدهم آغاز شده که این روند تا 30 / 09 / 96 ادامه دارد.

مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: مهاجرین می توانند به دفاتر کفالتی که قبلاً کارت آمایش خود را از آن ها دریافت کرده اند مراجعه و نوبت دریافت کنند تا به موقع کارت آمایش خود را دریافت نمایند، از ابتدای دی ماه نیز ارایه خدمات به مهاجرین منوط به داشتن کارت های آمایش مرحله دوازدهم خواهد بود.

عجمی در خصوص برخی اخبار که در تعدادی از رسانه ها در خصوص آغاز برنامه صدور گواهینامه برای دارندگان کارت های آمایش منتشر شده بود، عنوان کرد: هیچ مصاحبه ای با هیچ رسانه ای در خصوص اینکه مهاجرین می توانند برای دریافت گواهینامه مراجعه کنند انجام نداده ولی پیگیری هایی انجام شده و هماهنگی هایی هم از سوی اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور در حال انجام است تا اگر هماهنگی ها کامل شود بتوانیم مهاجرین را برای دریافت گواهینامه معرفی کنیم.

مشاور استاندار خراسان رضوی گفت: به محض اینکه کار نهایی و هماهنگی ها قطعی شود اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه ها به اتباع خارجی دارای کارت های آمایش خواهد شد و تا آن زمان مهاجرین به این منظور به دفاتر کفالت و اداره اتباع مراجعه نکنند.

وی اضافه کرد: ما می خواهیم مهاجرین زمانی مراجعه کنند که کار قابل انجام باشد و به شایعات در این زمینه توجه نکنند زیرا اجرای هرگونه طرح و برنامه ای در خصوص اتباع خارجی قطعاً از سوی اداره کل اتباع خارجی بصورت رسمی اعلام خواهد شد.

 

کلیدواژه