سنبله 08, 1395 08:52 Asia/Kabul
  • تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت تضعیف عزم دشمن در تهاجم به ایران

رهبر معظم انقلاب اسلامی ،در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، جبهه مقابل جمهوری اسلامی را ، جبهه‌ای « خدعه‌گر و مخالف استقلال ملت» خواندند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش ایران تاکید کردند دشمن باید بداند که اگر حمله کند ، ضربه محکمی خواهد خورد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا روز یکشنبه در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، جبهه مقابل جمهوری اسلامی را ، جبهه‌ای « خدعه‌گر و مخالف استقلال ملت» خواندند. رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند در برابر این دشمن که به‌دنبال تضعیف توان دفاعی ایران است ، باید آمادگی‌ نیروهای مسلح ، چنان افزایش یابد که دشمن حتی ، اجازه فکر کردن درباره تجاوز را به خود ندهد.

ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تهدیدهای دشمنان در عرصه‌های مختلف رو به رو بوده است. پیروزی مردم در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی به معنی نفی سطله و سلطه‌گری بود و مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران به قدرتهای شرق و غرب پیام دادند که ایران اسلامی و انقلابی ، کشوری مستقل و قدرتمند در عرصه جهان است.

دشمنی نظام سلطه به سرکردگی آمریکا با ایران ، مانند دشمنی های رایج در تاریخ سراسر جنگ و خون‌ریزی روابط بین الملل نیست که از جنس برتری سیاسی و یا نظامی باشد ، بلکه از جنس اندیشه‌های ظالمانه است. دشمنی نظام سطله و صهیونیسم جهانی با ایران ، دشمنی جبهه‎ای خدعه‌گر است که با اصل اعتقادات دینی ، استقلال و سلطه ناپذیری ملت ایران دشمنی دارد.

اصل اعتقادی که در قالب جبهه حق علیه جبهه باطل معنا می‌ یابد مبنای دشمنی نظام سلطه در 37 سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی است . جنگ هشت ساله رژیم بعث عراق علیه ایران، تحریم صنعت دفاعی و تشدید فشار و طراحی توطئه‌های مختلف برای تضعیف ایران در عرصه دفاعی و نظامی و در نهایت ، نفی استقلال ایران ، از مصداق های دشمنی نظام سلطه با جمهوری اسلامی است.

هدف آمریکا ، نفی اصل حق دفاع از ملت ایران است ، درحالی که همه ملتها از این حق برخوردار هستند. دفاع از مردم و کشور در برابر تهدید و تجاوز خارجی ، اصلی اساسی است . هدف این دشمنی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید کردند ، این است که "بی دفاع بمانید تا هر زمان که خواستند بتوانند ایران را مورد تهاجم قرار دهند."

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین تاکید کردند ایران باید با استفاده از امکانات و ظرفیت‎های فراوان و با شناخت موقعیت و برنامه دشمن ، تصمیم درست را اتخاذ و به آن عمل کند. به توجه به این اصل ، قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران هشت سال پیش برنامه ریزی و پایه‌گذاری شد. قرارگاه پدافند هوایی، یکی از نیروهای چهارگانه ارتش است که با تقسیم نیروی هوایی ایران به دستور فرمانده معظم کل قوای تشکیل شد.

پدافند هوایی ، نقش مهم و موثری در ارتقای توان دفاعی ایران دارد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، قرارگاه پدافند هوایی ، از خطوط مقدم و اصلی است و باید با قدر دانستنِ این موقعیت مهم و با نشان دادن اراده و قاطعیت ، عزم دشمن را در تهاجم تضعیف کند.

 

 

 

کلیدواژه