عقرب 24, 1396 12:55 Asia/Kabul
  • تصویب قطعنامه ادعایی نقض  حقوق بشردر ایران ؛ تکرار سیاستی نخ نما شده

ادعا های تکراری و نخ نما شده  حقوق بشری امریکا وشماری از متحدانش علیه ایران،  یکبار دیگر مجمع عمومی   سازمان ملل را به عرصه ای برای  تصویب قطعنامه ای ضد  ایران تبدیل کرد .

 کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه با تکرار اتهامات اثبات‌ نشده، قطعنامه‌ای را علیه «وضعیت حقوق بشر ایران» به تصویب رساند. 

انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی بودند که به این قطعنامه رأی مثبت دادند.

حقوق بشر دردوران معاصر به  ابزاری برای پیشبرد مقاصد سیاسی تبدیل شده است .  استفاده ابزاری از این موضوع را می توان در طبقه بندی تهدید های نرم دررقابت ها و منازعات کشورها  قرار داد . تحرکات و تکرار ادعاهای حقوق بشری  غرب به رهبری آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران را باید از همین زاویه بررسی کرد.محافل  حقوق بشری غرب بارها  از جمهوری اسلامی بخاطر اعمال مجازات اعدام برای  قاچاقچیان مواد مخدر که در حقیقت سودا گران مرگ هستند ،انتقاد کرده اند و خواهان توقف اعمال  حقوق مجازات قصاص هستند که  حق الناس  محسوب می شود . ادعای  فقدان آزادی بیان، اعمال  قوانین تبعیض آمیز ضد زنان  و رعایت نکردن آنچه حقوق اقلیت های دینی و مذهبی خوانده می شود  از دیگر سوژه های حقوق بشری غرب  علیه ایران است .  آمریکا  و طیف مشخصی از حامیا نش مانند  کانادا و بریتانیا در واقع خود در شمار بزرگترین  ناقضان حقوق بشر در جهان و حتی  در درون جامعه  خود هستند . نقض هر روزه حقوق سیاه پوستان در امریکا و ظلم تاریخی بر بومیان سرخپوست  در امریکا  و کانادا   و نقش   آشکار  آنها در حمایت و  همسویی با رژیم  های کودک کش مانند  اسراییل و عربستان  از مشخصه های اصلی این مدعیان  حقوق بشر است . همین دسته از کشورها شاید فراموش کرده اند که  چگونه در صف اول  حامیان صدام  جنایتکار در جنگ علیه ایران بودند .آنها  انواع بمب و موشک و سلا ح  شیمیایی  را در اختیار صدام قرار دادند و هواپیمای مسافربری ایران را  با 290 سرنشین بخاطر حمایت از رژیمی  جنایتکار با موشک هدف  قرار دادند وساقط کردند . حالا  همان کشورهایی که  بمب های فسفری و خوشه ای را برای  کشتار زنان و  کودکان در اختیار  عربستان و رژیم صهیونیستی  قرار می دهند ؛ قطعنامه علیه ایران  پیشنهاد می کنند و با  تهدید و تطمیع به تصویب می رسانند  .

اکبر غفوری عضو هیئت علمی دانشگاه یزد و کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد از معیارهای دو گانه حقوق بشری در غرب می گوید :

" ....نقض حقوق بشردرحقوق اقلیت‌ها را درموارد متعددی درآمریکا می‌بینیم.  سرخپوستان به عنوان مالکان اصلی آمریکا با کشتارعجیب و نقض حقوق مواجه می‌شوند و درامریکا  80 نفر از فرقه داوودیه را در حالی که در منزل خودشان بودند زنده آتش زده و می‌سوزانند. "

مسئله این است که حقوق بشر ازدید گاه غرب تعریف دیگری دارد. از نگاه  غرب، کشورها نیزهمچون گروه های تروریستی ، به دو دسته خوب و بد تقسیم شده اند.

دفاع حقیقی ازحقوق بشر در ادعا سازی های موهوم  نیست ؛  بلکه در احترام گذاشتن به ارزش های دینی و فرهنگی  ملت ها و توجه به حقوق انسان ها و حفظ کرامت انسان ها فارغ از رنگ  پوست و نژاد و زبان  و ملیت انسان هاست .