طرح بحث های جدی و محوری در دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان
(last modified Mon, 18 Dec 2017 13:48:11 GMT )
قوس 27, 1396 18:18 Asia/Kabul

در دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان بحث های جدی و محوری مطرح شد

سفیر افغانستان در تهران گفت: در دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان بحث های جدی و محوری مطرح شد.

نصیر احمد نور در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به سفر هیات دوستی پارلمانی افغانستان به ایران و دیدار با هیات دوستی پارلمانی ایران اظهار داشت: هیات ها و گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان بیش از یکسال قبل تشکیل شده و به تازگی هیات ایرانی این گروه از هیات افغان برای سفر و بازدید از تهران دعوت بعمل آورد که این سفر انجام شد و گفت و گوهای بسیار خوبی هم در سطح گروه و در دیدار با مقامات مختلف صورت گرفت.

وی افزود: هیات پارلمانی افغانستان همچنان دیدار مفصلی با جمعی از نمایندگان مهاجرین در سفارت افغانستان در تهران داشت، در مجموع این سفر آغاز خوبی بود و هیات دوستی پارلمانی افغان از هیات دوستی پارلمانی ایران برای سفر و بازدید از کابل دعوت بعمل آورد.

به گفته سفیر افغانستان در تهران دیدار هیات پارلمانی افغان با نمایندگان مهاجرین در سفارت افغانستان در تهران بسیار خوب و دوستانه بود، نمایندگان مهاجرین، مشکلات، مسایل و نقطه نظرات خود را مطرح کردند و اعضای هیات هم در ملاقات های متعددی که داشتند این مسایل را با مقامات ایرانی در میان گذاشتند.

نصیر احمد نور عنوان کرد: خوشبختانه مشکلات مهاجرین افغان در ایران روز به روز در حال کاهش است اما برخی مشکلات همچنان باقی است از جمله مشکلات دانشجویان افغان در رابطه با دریافت ویزای تحصیلی و هزینه های آن و پرداخت شهریه سنگین بخصوص که برای تعدادی با ارز خارجی است. این مشکلات با مقامات جمهوری اسلامی ایران درمیان گذاشته شد و مقامات هم قول دادند که آن ها را با مراجع ذیربط مطرح کنند.

 وی اضافه کرد: روابط بین جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری اسلامی ایران در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیک و در حال گسترش است و بجاست که روابط پارلمانی هم بصورت موازی با این عرصه ها پیش برود.

 

کلیدواژه