ادعا سازی های آمریکا ؛ نشانه سردرگمی کاخ سفید در مقابل ایران
(last modified Tue, 30 Jan 2018 09:06:44 GMT )
دلو 10, 1396 13:36 Asia/Kabul
  • ادعا سازی های آمریکا ؛ نشانه سردرگمی کاخ سفید در مقابل ایران

در چند ماه گذشته، دولت ترامپ در پی آن بوده که فشار دیپلماتیک بر ایران را افزایش دهد.

تازه ترین تحرکات امریکا برای اجماع سازی علیه ایران  ضیافت ناهار ترامپ  و سفرای  کشورهای عضو شورای امنیت  بود که دیروز /دوشنبه / ازسوی نیکی هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل  ترتیب داده شد .

«نیکی هیلی»  در حضور نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک، با نشان دادن آهن‌پاره‌هایی که ادعا می‌کرد لاشه موشک‌های ایرانی است، نمایش تبلیغاتی جدیدی علیه ایران اجرا کرد.وی ، پیش‌تر در برنامه‌ای در واشنگتن، با نمایش بقایای موشکی که حوثی‌ها به ریاض، پایتخت عربستان سعودی شلیک کردند ایران را به نقض تعهدات بین‌المللی متهم کرده بود .

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در واکنش به این نمایش سیاسی در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتشار عکسی از یک بسته «پفک نمکی» در کنار عکس بقایای موشکی که آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند ساخت ایران است، نوشت: «باید به آنها گفته شده باشد موشکی که در آسمان توسط پاتریوت نابود شده کاملا سالم به زمین فرود نمی‌آید لذا این بار قطعاتی از موشک را نشان دادند؛ اما با آرم مؤسسه استاندارد ایران که ما روی بسته‌های غذایی بکار می‌بریم.»

ظریف افزود: سعی کنید دوباره «شواهد» را جعل کنید.

 امریکا سیاستی سه بعدی را بر ضد ایران به اجرا گذاشته است .بعد نخست این سیاست تهدید سازی از توان موشکی ایران است  ، که اهمیتی راهبردی و استراتژیک برای امریکا دارد . ادعای حمایت ایران از تروریسم و  ادعای نقض حقوق بشر در ایران نیز  دو گزینه دیگر امریکا برای  تحت فشار گذاشتن ایران است . ترامپ اکنون برجام را  بد ترین توافق نامیده تا بهانه ای تازه برای خصومت ورزی علیه ایران بسازد .نمایش دیروز هیلی اما نشان داد که امریکا بدنبال گرفتن امتیاز در برجام با دروغ پردازی علیه ایران است .

 نماینده آمریکا در سازمان ملل بعد از این ضیافت مدعی شد که اقدام جامعه بین‌الملل علیه برنامه موشک‌های بالستیک ایران ممکن است «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را متقاعد کند تا همچنان در برجام باقی بماند.

 این در حالی است که  حتی چهره‌های ایران‌ستیز از «ریچارد لوگار»، رئیس  اسبق کمیته روابط خارجی سنا گرفته تا «پائول او نیل»، وزیر خزانه‌داری اسبق دوران «جورج بوش» پسر، «مایکل هایدن»، رئیس اسبق آژانس امنیت ملی و سازمان سیا و «اریک اولسون»، فرمانده سابق نیروهای ویژه آمریکا  به ترامپ  هشدار داده‌اند: « سیاست آمریکا در خصوص برجام بایستی بر اساس منافع امنیت ملی تعیین شود، نه بر اساس اختلافات جزبی یا ایدئولوژیک.  »

این تحرکات امریکا اما در کنار هم  یک هدف را نشانه رفته است و ان تضعیف ایران در دو عرصه توان دفاعی و اقتصادی و به انزوا کشاندن نقش ایران در عرصه تحولات منطقه ای و بین المللی است .

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  چندی قبل /26 میزان 96/ در دیدار صدها نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، جوانان ؛ دشمنی رژیم امریکا با ملت ایران را از همان روزهای اول پیروزی انقلاب یادآور شدند و گفتند :" آن روزها نه مسئله انرژی هسته ای مطرح بود و نه موشک و نفوذ منطقه ای، اما امریکایی ها فهمیده بودند که با پیروزی انقلاب، ایران را به‌عنوان کشوری «زیردست، مطیع و بسیار پرمنفعت» از دست داده‌اند."