دلو 30, 1396 14:48 Asia/Kabul

آل سعود مأموریت دارد با پول خود استکبار را بر دنیا مسلط کند و این مأموریت را پیگیری می کند

امام جمعه مشهد مقدس تاکید کرد: آل سعود مأموریت دارد با پول خود استکبار را بر دنیا مسلط کند و این مأموریت را پیگیری می کند.

آیت الله سید احمد علم الهدی در بازدید از صدا و سیمای خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری برونمرزی در پاسخ به سوالی در رابطه با اهداف آل سعود در خصوص تاسیس دانشگاه های به اصطلاح اسلامی در کشورهای منطقه از جمله افغانستان گفت: توسعه وهابیت در هر جامعه و کشوری باعث توسعه سلطه آل سعود و توسعه سلطه امریکا می شود.

وی تصریح کرد: آل سعود هم این کارها را برای توسعه سلطه استکبار جهانی انجام می دهد آن ها ماموریت دارند که با پول خود امریکا را بر جهان مسلط کنند و این هدف را در برنامه های خود دنبال می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: وهابیت جریانی است که بیش از دو قرن پیش توسط مستر همفری جاسوس انگلیسی بنیانگذاری شد، او روی فردی به نام محمدبن عبدالوهاب برنامه ریزی و کار کرد و آن دسته از مبانی را که باعث عظمت اسلام، وحدت مسلمین و اتفاق بین مسلمانان می شد، به عنوان عوامل قابل اجتناب در آیین وهابیت برنامه ریزی و سازماندهی کرد.

نماینده ولی فقیه در ولایت خراسان رضوی اظهار داشت: این جاسوس انگلیسی مسایل مورد نظر خود را بوسیله محمدبن عبدالوهاب به عنوان یک سلسله اصول فکری، اعتقادی و عملیاتی جزء اصول وهابیت قرار داد و جریان وهابیت را با کمک انگلیسی ها تاسیس کرد.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب وهابیت توسط خاندان آل سعود دارای قدرت حکومتی و بر حرمین مسلط شد و بیش از 200 سال است که حکومت می کند.

 

کلیدواژه