حوت 15, 1396 15:45 Asia/Kabul

فعالیت های ارگان ها و نیروهای کشفی و امنیتی افغانستان قابل قدر است و همه شامل دولت و مردم باید از آن ها حمایت کنند

کارشناس سیاسی-نظامی افغان تاکید کرد: فعالیت های ارگان ها و نیروهای کشفی و امنیتی افغانستان قابل قدر است و همه شامل دولت و مردم باید از آن ها حمایت کنند.

جنرال محراب الدین صافی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به اعلام مقامات ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان در مورد دستگیری چند تن از اعضای کلیدی داعش و دیگر گروه های تروریستی در افغانستان که شامل خارجی ها هم می شود گفت: این توفیق حاصل تلاش نیروهای امنیتی است.

والی سابق کاپیسا اظهار داشت: تلاش های ارگان های کشفی و امنیتی افغانستان قابل قدر است و دستگیری اعضای کلیدی گروه های تروریستی مانند داعش خبر خوشی برای مردم این کشور است که رنج بسیاری از گروه های تروریستی کشیده اند.

وی افزود: برخی مواقع تحلیلگران چشم خود را بر فعالیت های نیروهای کشفی و امنیتی افغان می بندند و تلاش های آن ها را نادیده می گیرند در حالیکه آن ها تلاش های چشمگیری دارند.

صافی با اشاره به تدابیر امنیتی اتخاذ شده از سوی نیروهای امنیتی در کابل و سایر ولایات افغانستان در آستانه سال جدید خورشیدی عنوان کرد: اتخاذ این تدابیر نیاز است بویژه در کابل که یک شهر دیپلمات نشین و مزدحم است.

این کارشناس سیاسی گفت: سیاستمداران، رسانه ها و تحلیلگران سیاسی افغان هم باید از نیروهای امنیتی حمایت و دفاع کنند. این نیروها از حریم ملت و مملکت خود دفاع می کنند و نباید مرتب کم کاری های آن ها برجسته سازی شود.

وی اضافه کرد: به هر صورت از برکت تلاش همین نیروها است که امنیت نسبی برقرار است، نظام بر سر کار می باشد و مشکلات و چالش های پیش رو هم در سایه همین حمایت ها از نیروهای امنیتی قابل حل است.

 

کلیدواژه