حوت 19, 1396 11:03 Asia/Kabul
  • تعرض به سفارت ایران در لندن ؛نمایشی سخیف و بی ارزش

سفارت جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر جمعه از سوی  عده ای  که خود را طرفداران فرقه شیرازی نامیدند مورد  تعرض قرار گرفت .

این افراد  در این اقدام سخیف  تلاش کردند با اهانت به مقدسات  و ارزش های دینی و توهین به  پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران ؛ نمایشی سیاسی با هدف جریان سازی  علیه ایران براه اندازند . ماجرای این تعرض  با بازداشت  معترضان توسط پلیس پایان یافت .

«حمید بعیدی‌نژاد»، سفیر ایران در انگلیس جمعه شب در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: « ...طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض کرده و با شکستن پرچم، در حال شعار علیه مقامات کشور، و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند

ماهیت این عناصر و اهداف آنها که  از جریان های انحرافی از اسلام  نشات می گیرد کاملا مشخص است ولذا اینگونه اقدامات نمایشی  فاقد هرگونه ارزش و اهمیتی است . 

اما از ابعادی دیگر این نمایش سیاسی در حالی طراحی شد که عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی پیشتر گفته بود که  مردم انگلیس باید از سفر ولیعهد عربستان به انگلیس حمایت کنند و به آن اعتراض نکنند.

بریتانیا   و عربستان سعودی در پایان سفر بن سلمان به لندن با صدور بیانیه ای مشترک و بدون ارائه جزئیات، از امضای قراردادهای تجاری فیمابین با ارزشی بیش از ۲ میلیارد دلار خبر دادند.

محمدجواد جمالی نوبندگانی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: "ما این حمله را کاملا حساب شده و از پیش تعیین شده می‌دانیم."

این نماینده مجلس ادامه داد: همزمانی این حرکت با سفر محمدبن سلمان و موضع‌گیری سرسختانه،لجوجانه و همراه با عناد مقامات انگلیسی علیه ایران و همچنین همزمانی آن با نشست چهار جانبه اعراب و موضع‌گیری کشور هایی مثل بحرین که با انگلیس کاملا هماهنگ هستند و هماهنگی‌های اخیر آمریکا و انگلیس جای تامل دارد. بویژه آنکه  عناصر این گروهک از همه مقدورات تبلیغاتی، رسانه‌ای و فضای مجازی انگلستان و کشورهای غربی برخوردار هستند.

در واقع هدف این عناصر این عناصر که خودشان را شیعه می‌نامند و در انگلستان مشغول فعالیت هستند ضربه زدن به دین اسلام است .

آنگونه  که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این جریان  تاکید کرد؛دولت بریتانیا موظف به حفاظت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های ایرانی است و ایران خواهان پیگیری جدی این مسئله و مجازات عاملان این تعرض است .‌جمهوری اسلامی از طریق دیپلماتیک، قضایی و سیاسی پیگیر این قضیه خواهد بود و مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی نیز واکنش مناسبی را نسبت به آن خواهند داشت.