حمل 14, 1397 15:02 Asia/Kabul

تمام مسلمانان و آزادیخواهان جهان باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت و از حقوق آن ها در برابر رژیم غاصب اسرائیل دفاع کنند

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: تمام مسلمانان و آزادیخواهان جهان باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت و از حقوق آن ها در برابر رژیم غاصب اسرائیل دفاع کنند.

دکتر سید قاسم مظفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به تظاهرات اخیر مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی و حامیان آن ها که توسط نظامیان اسرائیلی به خاک و خون کشیده شد، اظهار داشت: اسرائیلی ها رکورد جنایت و قساوت را در دنیا به نام خود ثبت کرده اند و سال هاست که رژیم صهیونیستی سرزمین و حق و حقوق مردم فلسطین را غصب کرده و به این ظلم و جنایت ادامه می دهند.

وی افزود: مسلمانان و آزادیخواهان جهان باید از مردم مظلوم فلسطین در برابر صهیونیست ها و حامیان آن ها حمایت کنند.

این کارشناس سیاسی یادآور شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در زمان رقابت های انتخاباتی از حمایت صهیونیست ها برخوردار بود و پس از پیروزی در انتخابات بصورت علنی و بیش از دیگر روسای جمهوری امریکا آن ها را مورد حمایت خود قرار داد.

به گفته مظفری رژیم اسرائیل که در سطح دنیا و مخصوصاً فلسطین همواره سیاست کشتار، جنایت و غصب را در پیش گرفته با حمایت ترامپ گستاخ تر شده و جنایات خود را افزایش داده است بویژه پس از آنکه ترامپ بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت گستاخی های این رژیم بیش از پیش افزایش یافت.

این صاحبنظر افغان عنوان کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در حالی بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت که بسیاری از دیگر کشورهای غربی با این تصمیم مخالف بودند و آن را قابل قبول نمی دانستند، تا زمانی هم که امریکا از رژیم اسرائیل حمایت کند این رژیم همچنان به جنایات خود ادامه خواهد داد.

وی اظهار کرد: مسلمانان در تمام کشورهای اسلامی باید بیدار شوند، اختلافات و تنش های بین خود را کنار بگذارند، متحد شوند و بصورت یکپارچه علیه اسرائیل غاصب موضع گیری و اعمال جنایتکارانه آن را محکوم کنند. این اتحاد و یکپارچگی باید مستحکم تر شود تا از این طریق فشارهای لازم بر این رژیم غاصب وارد آید. در صورتی که کشورهای اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی عکس العمل نشان ندهند ملت مظلوم فلسطین بیش از پیش تحت فشار قرار خواهند گرفت.

این کارشناس سیاسی در رابطه با تظاهرات بزرگ مردم غزه که به عقیده کارشناسان پیام آن "نه بزرگ" به تصمیم امریکا در مورد به رسمیت شناسی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود، گفت: فلسطینی ها با این اقدام فریاد دادخواهی خود را در مورد عملکرد رژیم اسرائیل و امریکا به جامعه جهانی اعلام کردند.

وی اضافه کرد: مخصوصاً کشورها و دولت های اسلامی باید از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند تا فریاد این ملت به تمام انسان های آزاده در سراسر دنیا برسد و همزمان با این تظاهرات گسترده مردم فلسطین، جامعه جهانی فشارهای لازم را به اسرائیل وارد کند.

 

کلیدواژه