ثور 30, 1397 11:19 Asia/Kabul

پیام نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول ترکیه به اشغالگران آن است که جهان اسلام در ارتباط با قضیه بیت المقدس کوتاه نخواهد آمد

استاد دانشگاه در کابل تاکید کرد: پیام نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول ترکیه به اشغالگران آن است که جهان اسلام در ارتباط با قضیه بیت المقدس کوتاه نخواهد آمد.

دکتر عبدالطیف نظری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: نشست ترکیه پیرامون مساله فلسطین می تواند نوید دهنده نوعی همگرایی میان ملت های اسلامی باشد و انتقال سفارت امریکا از تلاویو بیه بیت المقدس هم با شدید ترین الفاظ محکوم شود که می تواند دستاوردی برای مقاومت منطقه بویژه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین باش.د

وی افزود: پیام دیگر این نشست آن است که محور مقاومت با قوت تمام ادامه پیدا خواهد کرد و رژیم اشغالگر اسرائیل هیچ گاه نمی تواند سلطه بر بیت المقدس و نوار غزه را به عنوان هدف استراتژیک خود دنبال کرده و به این هدف خود دست پیدا کند.

به گفته این کارشناس سیاسی اکنون زمان عمل فرارسیده و کشورهای اسلامی باید تلاش کنند که محور مقاومت در منطقه تقویت شود زیرا تنها راه دستیابی به اهداف مردم مظلوم فلسطین و عزت و شوکت جهان اسلام تقویت این محور در منطقه است.

نظری همچنان خاطرنشان کرد: کشورهایی که با محور مقاومت مشکل دارند باید اختلافات جزئی را کنار بگذارند و در کنار این محور قرار بگیرند زیرا در غیر اینصورت اگر روند سازش که از سوی برخی کشورهای عربی دنبال می شود به عنوان یک گفتمان در منطقه بویژه جهان عرب مورد توجه قرار بگیرد رژیم صهیونیستی بسیاری از کشورها را با تهدیدات جدی روبرو خواهد کرد.

به گفته این کارشناس سیاسی از اینرو باید جنبس مقاومت اسلامی تقویت شود و محور مقاومت به عنوان گفتمان غالب و مسلط در سطوح مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورها مورد توجه نخبگان و کنشگران سیاسی قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: مردم افغانستان هم از سران حکومت خود انتظار دارند که در کنار مردم مظلوم فلسطین قرار بگیرند، از محور مقاومت حمایت کنند و نقش مهمی را در تحولات جهان اسلام بازی کنند. مردم از رئیس جمهور غنی که در نشست ترکیه شرکت کرده هم انتظار دارند که آرمان ها، اهداف راهبردی و آرزوهای مردم افغانستان را که همواره در کنار مردم فلسطین بوده اند، به نمایش بگذارد.

گفتنی است رئیس جمهور افغانستان در این نشست اعلام کرد که ملت فلسطین به حمایت جهان اسلام بیشتر از همدردی نیاز دارد. وی همچنان در سخنرانی خود با تاکید بر یافتن راه حل دائمی برای پایان بخشیدن به مشکل جاری در فلسطین از کشورهای اسلامی خواست تا برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین اقدام عملی انجام دهند.

 

کلیدواژه