جوزا 20, 1397 17:12 Asia/Kabul

رایزنی فرهنگی ایران در افغانستان در ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی را در این کشور اجرا کرده است

معاون رایزنی فرهنگی سفارت ایران در افغانستان گفت: این رایزنی در ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی را در افغانستان اجرا کرده است.

مرتضی نوروزی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: مانند سال های گذشته یکی از گروه های خوب تواشیح و تعدادی از قاریان ایرانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در افغانستان حضور یافتند.

وی افزود: این افراد در شبکه های مختلف تلویزیونی و مراسم مختلف قرآنی که در سطح شهر کابل برگزار می شود برنامه های متنوعی را اجرا کردند و در راستای ایجاد تعامل بین فعالیت های قرآنی دو کشور اسلامی ایران و افغانستان تلاش صورت گرفت.

به گفته معاون رایزنی فرهنگی ایران در افغانستان این رایزنی به برخی از مراکز فعال قرآنی کمک هایی داشته و تعداد زیادی از نسخ قرآن کریم را به این مراکز اهدا کرده است.

نوروزی همچنان گفت: طی روزهای آینده که عید سعید فطر را در پیش رو داریم سعی خواهیم کرد با گروه تواشیح و قاریان ایرانی در تلویزیون ها و مراسم ویژه عید حضور پیدا کنیم و به تشریح مراسم این عید سعید در ایران هم بپردازیم تا زمینه آشنایی بیشتر فراهم شود.

وی یادآور شد که رایزنی فرهنگی ایران در کابل مسوول ایجاد ارتباط میان نهادهای فرهنگی دو کشور است و فعالیت ها عمدتاً حول محور ارتباط میان نهادهای فرهنگی و هنری متناظر، برگزاری مراسم فرهنگی و هنری و دعوت از گروه های مربوطه از جمهوری اسلامی ایران برای اجرای برنامه در افغانستان می باشد.

نوروزی در رابطه با علاقمندی ناشران ایرانی برای بازچاپ آثار فرهنگی نویسندگان و شاعران افغان در ایران هم گفت: این کار نیازمند اخذ اجازه و خرید آن از ناشران افغان است که حق چاپ این آثار را در اختیار دارند که در این زمینه هم اخیراً اقداماتی انجام شده است.

 

کلیدواژه