تهدید سازی از برنامه هسته ای ایران؛ فرار از واقعیت با تغییر صورت مسئله
(last modified Tue, 12 Jun 2018 06:01:14 GMT )
جوزا 22, 1397 10:31 Asia/Kabul
  •  تهدید سازی از برنامه هسته ای ایران؛ فرار از واقعیت با تغییر صورت مسئله

نتایج  نشست اعضای گروه هفت در تورنتو کانادا با وجود پیش فرض های قبل از اجلاس و اختلافات آشکاری که بین اعضا با امریکا از قبل وجود دارد ؛غیر منتظره نبود .

خروج واشنگتن ازمعاهده پاریس وهمچنین ازتوافق بین‌المللی برجام، جنگ تجاری آمریکا با اروپا از مسایلی بود که بخش قابل توجهی از وقت نشست را  گرفت و نتیجه ای هم در برنداشت .

 بیانیه پایانی  این نشست نیز حاوی  تضادها و موضع گیری های خلاف واقع است که واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران را هم  در پی داشت . بهرام قاسمی  بیانیه پایانی  اجلاس سران گروه هفت و بیان برخی درخواست‌ها و ادعاها در خصوص ایران دراین بیانیه را مداخله جویانه توصیف کرد.وی به کشورهای گروه هفت توصیه کرد که از افتادن در دام سیاست‌های ایران هراسانه و ایران ستیزانه معدود کشورها و رژیم‌های زیاده خواه اجتناب کنند .

گروه هفت؛ اگر به واقع نگران صلح وامنیت جهانی است، این نگرانی را باید درجای دیگری جستجو کند .جمهوری اسلامی ایران در عمل نشان داده است که نه در حرف ویا بیانیه ؛بلکه درمیدان عمل  بدنبال صلح وامنیت است . آنچه موجب نگرانی است اصرار بر ادامه اقدامات یکجانبه دولت آمریکاست که خود تهدید جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌آید.  شکی نیست که این موضعگیری ناشی از ادرس های غلط و تحت تاثیر القائات و فضا سازی های موهومی است که از جانب امریکا و با دوره گردی  نتانیاهو  نخست وزیر رژیم کودک کش اسراییل درآستانه  نشست کانادا به شدت افزایش یافت . این در حالیست که ملت های منطقه  از تجاوز گری و شرارت ها و جنگ افروزی رژیم صهیونیستی و  عربستان در غزه و یمن و عراق و سوریه و لبنان رنج می برند .

امروز امنیت منطقه  در معرض تهدید زرادخانه اتمی اسراییل قرار دارد که اتفاقا با کمک و حمایت های  امریکاو فرانسه و برخی دیگر از اعضای گروه 7 ایجاد شده است .

بدیهی است که ایران در موضوع  فعالیت هسته ای و  صلح آمیزبودن آن  هچگونه ابهام و چالشی ندارد . نزدیک به سی گزارش رسمی آژانس پیش از برجام و انتشار ده گزارش مبنی بر پایبندی کامل ایران به تعهدات برجامی موید صلح امیزبودن برنامه هسته ای ایران است . بنابراین نمی توان با  سناریو سازی و این  که ممکن است برنامه هسته ای ایران به تهدید تبدیل شود ؛ صورت مسئله را عوض کرد . در موضوع توان موشکی نیز همین انحراف ها و وارونه سازی واقعیت ها و کینه ورزی تمام نشدنی امریکا مطرح است .

 نوام چامسکی، نظریه پرداز مشهور امریکا  در حوزه مسائل سیاسی می گوید .. سران آمریکا از دیرباز ایران را کشوری بسیار خطرناک و شاید خطرناک‌ترین کشور کره زمین معرفی کرده‌اند و این مربوط به قبل‌تر از ترامپ است ...گناه نابخشودنی ایران این است که ایران حاضر نشده است درمقابل واشنگتن کرنش کند".

این ادعا سازی ها در حالیست که ایران  با تحمل مشکلات و هزینه های  سنگین مبارزه با تروریسم داعش و دیگر گروه‌های تروریستی با قدرت عمل کرده است  و همچنان نیز مصمم است بدون تأثیرپذیری از جنجال‌های سیاسی و اتهامات کذب و بی اساس، در مقابل تهدیدهای دشمنان بایستد ، زیرا  بیش از گروه 7 نگران ثبات  و امنیت است وبرای  تأمین امنیت از دکترین دفاعی خود که توسعه توانمندی دفاعی و بازدارنده موشکی است و منافاتی با هیچ قطعنامه سازمان ملل متحد ندارد، نخواهد گذشت.‌