اسد 09, 1397 09:37 Asia/Kabul
  •  ادعای حقوق بشری امریکا ؛ ادامه جریان

"آمریکا و دیگر نقض کنندگان بدیهی ترین حقوق انسانی در جایگاهی نیستند که بخواهند درباره دیگر کشورها قضاوت های جهت دار و یک سویه کنند."

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه با محکوم کردن بیانیه اخیر ضد ایرانی وزرای خارجه شرکت کننده در همایش آزادی مذهبی در آمریکا با تاکید بر این نکته ؛ افزود :

"تاریخ ایران سراسر شاهد و نمایانگر حضور و همزیستی ادیان مختلف به طور مسالمت آمیز و در کنار هم بوده و اکنون نیز تمامی ادیان الهی در ایران ضمن برخورداری از تمامی حقوق شهروندی در مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای انتخابی حضور فعال دارند."

واشنگتن روزهای2 تا 4 اسد ژوئیه میزبان نشست وزرای خارجه برخی کشورها و رژیم های جهان تحت عنوان «همایش آزادی مذهبی» بود . در این همایش ،چند کشور و رژیم که به خلاف و گزاف خود را نماینده جامعه بین المللی خوانده اند ؛در بیانیه پایانی همایش ادعاهای  مغرضانه ای را علیه  ایران مطرح کردند .

این در حالی است که در اصول 13، 15 و 19 قانون اساسی ایران در مورد رعایت حقوق اقلیت‌ها پیش بینی‌های لازم انجام شده است.

در قانون اساسی جمهوری اسلامی اقلیت‌های دینی در اصل سیزدهم اینگونه تعریف شده است: "ایرانیان زرتشتی، کلیمی، مسیحی، تنها اقلیت‌های دینی شناخته می‌شوند که در حدود قانون در انجام مراسم دینی خود آزادند و در احوال شخصیه و تعلیمات دینی بر طبق آیین خود عمل می‌کنند."

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب ، در نخستین روز سال 97 در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در فرازی از بیاناتشان برخورداری از آزادیهای مدنی و مذهبی  را در کنار استقلال، خودباوری ملی، مردمسالاری و عدالت از ارزش ها و اصول اساسی انقلاب بر شمردند .

ایشان با اشاره به دیدگاه و موضع گیری های غیرمنصفانه و تبلیغات سوء بیگانه تصریح کردند : «امروز در کشور ما آزادی فکر هست، آزادی بیان هست، آزادی انتخاب هست. هیچ‌ کس به‌خاطر اینکه فکرش و نظرش مخالف نظرِ حکومت است، مورد فشار و تهدید و تعقیب قرار نمی گیرد».

«روبرت بگلریان» نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت اقلیت‌های دینی ایران می‌گوید: «نگاه فرهنگی مردم ایران به اقلیت‌ها که به عمق تاریخی و فرهنگ اسلامی ایران برمی‌گردد به گونه‌ای است که امکان بهره‌مندی اقلیت‌ها از تمامی شرایط فرهنگی، آموزشی، مدارس، انجمن‌ها، نهادها، ورزش، احوال شخصیه و... هماهنگ و یکسان با دیگر افراد جامعه در نظر گرفته شده و از امکانات کافی و مطلوبی برخوردارند.»

امریکا در حالی مدعی دفاع از حقوق اقلیت های دینی است که قتل عام فجیع  پیروان " داویدیان"که  یکی از شاخه‌های دین مسیحی است  را  درفهرست جنایات خود دارد.

در 19 آوریل ۱۹۹۳ پس از 50 روز محاصره  شهرک ویکو (Waco) در ایالت تگزاس، با  حمله مأموران پلیس اف‌بی‌آی  و در یک آتش‌سوزی  عمدی ، ۷۶ تن از پیروان " داویدیان"در آتش جان باختند. در میان کشته‌شدگان ۲۱ کودک و دو زن باردار نیز بودند.

این مدعیان حقوق بشر باید بدانند که درتاریخ ایران سابقه نسل‌کشی، مذهبی‌کشی و قوم‌کشی وجود ندارد و این مسئله نشان‌دهنده فرهنگ متعالی و باسابقه ملت ایران است.