تاکید رهبر معظم انقلاب بر تعقیب و مجازات عاملان جنایت تروریستی اهواز
(last modified Sun, 23 Sep 2018 06:10:24 GMT )
میزان 01, 1397 10:40 Asia/Kabul
  •  تاکید رهبر معظم انقلاب بر تعقیب و مجازات عاملان جنایت تروریستی اهواز

"حادثه‌ی تلخ و تأسفبار شهادت جمعی از مردم ایران در شهر اهواز به دست تروریستهای مزدور، یک بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران را آشکار کرد."

گروه تروریستی تکفیری «الاحوازیه» که مورد حمایت لندن و ریاض است  ، روز شنبه از پارکی در حاشیه برگزاری رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز به سمت مردم تماشاچی تیراندازی کرد. دراین حمله ، 25 نفر شهید و 60 نفر زخمی شدند.

حضرت آیت الله خامنه ای ؛رهبر معظم انقلاب اسلامی درپی این جمله تروریستی ، در پیامی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های شهیدان این حادثه تروریستی تأکید کردند: دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی موظفند با سرعت و دقت دنباله‌های جنایتکاران را تعقیب و آنان را به سرپنجه‌ی مقتدر قضائی کشور بسپارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این پیام افزودند: این مزدوران قسی‌القلب که به روی زن و کودک و مردم بیگناه آتش میگشایند، وابسته به همان مدعیان دروغگو و ریاکارند که پیوسته دم از حقوق بشر میزنند و دلهای پرکینه‌ی آنان نمیتواند تجلّی اقتدار ملی در نمایش نیروهای مسلح را تحمل کند.

مهمترین سوال پس از هر عملیات تروریستی این است که  عاملان آن چه کسی و یا چه کسانی بودند؟ بی تردید عقبه  اقدام تروریستی اهواز همان جریان هایی است که پیشتر نیز درپی هماهنگی های امریکا با سران یکی از دول مرتجع منطقه که پیوسته حامی تروریست‌های تکفیری است ؛ مرتکب  شرارت های مشابهی شده اند .این گروه تروریستی سال گذشته نیز به کاروان بازدید از مناطق راهیان نور حمله کرده بود. از نظرجمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که سخنگوی گروهک مزدور«الاحوازیه» اجازه یابد مسئولیت این اقدام تروریستی را از طریق یک شبکه تلویزیونی مستقر در لندن اعلام کند.

امریکا وعربستان ،همراه و همسو با رژیم  صهیونیستی در منطقه  با  خلق گروه های تروریستی و حمایت های آشکار و نهان از آنها درصدد اجرای نقشه های شوم خود در منطقه هستند .این  مثلث  خطرناک  غرب آسیا  را به صحنه ماجراجویی های تروریستی  تبدیل کرده است. 

همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام شان تصریح کردند: "جنایت اینها ادامه‌ی توطئه‌ی دولتهای دست‌نشانده‌ی آمریکا در منطقه است که هدف خود را ایجاد ناامنی در ایران قرار داده‌اند ."

شکی نیست که اقتدار و استقلال  نظام  جمهوری اسلامی  از دلایل  اصلی دشمنی آمریکا با ملت ایران است.واقعه تروریستی روز شنبه در شرایطی که داعش و گروه های تروریستی تکفیری  ضربات سنگینی را در عراق و  سوریه متحمل شده اند  ؛ تحلیل روشنی از اهداف حامیان تروریست ها و تحرکات  آنها علیه ایران بدست می دهد . امروز گروه هایی  مورد حمایت آمریکا هستند که پیشتر نام انها در فهرست سازمان های تروریستی  وزارت خارجه امریکا قرار داشت .این گروه ها  به راحتی جنایت می کنند و بدون هیچ واهمه ای جنایات خود را استمرار می بخشند. ترامپ رئیس جمهور آمریکا درحالی که عربستان پشت پرده اقدامات  تروریسم و افراط گرایی تکفیری قرار دارد با پادشاه عربستان رقص شمشیر کرد  .

«رابرت فانتینا»  پژوهشگر حقوق بشر از کشور آمریکا با اشاره به تناقض‌های اشکار در  سیاست‌های حقوق بشری  امریکا  می گوید  :"...حقوق بشر آمریکایی رابطه مستقیمی با درآمدهای نفتی و منافع مالی دارد، لذا هر زمان منافع مالی آمریکا تامین شود آنجا حقوق بشر معنا می‌یابد."

این رفتارهای دو گانه  که مسیر فعالیت  های گروه های افراطی را هموار کرده پیوسته در حال باز تکرار شدن است و تا زمانیکه این دوگانگی وجود داشته باشد امنیت کشورها وحقوق بشر،قربانی مطامع سیاسی و منافع نا مشروع قدرت های جهانی می شود . جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر اینگونه تحرکات هرگز در سیاست های اصولی و انسانی خود تردید نخواهد کرد و بدون هر گونه وقفه و تردیدی در جهت افزایش امنیت و ثبات منطقه و مبارزه با تروریسم خواهد کوشید.