میزان 17, 1397 17:15 Asia/Kabul

معاون اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران جزئیات ثبت نام و سفر مهاجرین افغانستانی مقیم ایران به عراق برای زیارت اربعین حسینی را تشریح کرد

معاون اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران جزئیات ثبت نام و سفر مهاجرین افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران به عتبات عالیات عراق برای زیارت اربعین حسینی را تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: مهاجرین افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی می توانند از طریق دفاتر کفالت اتباع خارجی ثبت نام کنند.

وی افزود: تعدادی از اتباع افغانستانی دارای گذرنامه و اقامت هستند که باید ابتدا به پلیس مهاجرت مراجعه و مجوز خروج و مراجعت دریافت کنند و پس از آن به دفاتر کفالت برای دریافت ویزا مراجعه کنند، کسانی هم که دارای کارت آمایش و گذرنامه های خانواری هستند می توانند به دفاتر کفالت اتباع خارجی مراجعه کنند، دفترچه سفر دریافت و با آن دفترچه برای ویزای اربعین هم ثبت نام کنند و به زیارت اربعین مشرف شوند، افرادی که دارای برگ تردد معادل کارت آمایش هستند نیز می توانند همین روند را طی کنند.

به گفته صالحی افرادی که دارای گذرنامه های الکترونیکی و اقامت یکساله هستند در صورتی که از زمان اقامت شان حداقل سه ماه باقی مانده باشد می توانند پس از اخذ مجوز خروج و مراجعت از پلیس مهاجرت به دفاتر کفالت مراجعه و ویزای عراق دریافت کنند. اما برای افرادی که در طرح شناسایی شرکت کرده و فقط دارای سربرگ می باشند در حال حاضر امکان سفر به کربلا وجود ندارد و اگر در آینده امکان آن فراهم شود اعلام خواهد شد.

معاون اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران عنوان کرد: اتباع افغانستان در داخل آن کشور در صورتی که ویزای قابل تائید عراق را داشته باشند می توانند به سفارت و یا کنسولگری های ایران در افغانستان مراجعه کنند و ویزای دوبار ورود بگیرند و وارد ایران و سپس وارد عراق شوند و مجدداً به ایران بازگشته و وارد افغانستان شوند اما تاکنون امکان صدور ویزای عراق برای آنان فراهم نشده است.

وی اضافه کرد: مهاجرین افغانستان که در سال های قبل دفترچه های خروج و مراجعت به عراق را از دفاتر کفالت دریافت کرده اند می توانند با مراجعه به دفاتر کفالت و طی مراحل، با همان دفترچه ها به عراق سفر کنند و کسانی هم که دفترچه در اختیار ندارند باید آن را تهیه کنند. هزینه های روادید عراق برای اتباع افغانستانی مقیم ایران هم مانند هزینه های ایرانی ها است.

 

کلیدواژه